Apetyczne opakowania spożywcze.
Tak dobre, że chciałoby się je zjeść.
Poznaj również inspirującą historię legendarnej butelki Coca Coli.

To najtrudniejszy egzamin dla projektów opakowań i wielkie wyzwanie dla każdego liczącego się producenta. Prezentujemy kilka różnych strategii działania w obszarze projektowania opakowań i poddajemy je Twojej ocenie. Sprawdź, czy najlepsze przykłady opakowań spożywczych, zadziałają równie skutecznie na Ciebie. Głodny? — Na co czekasz…
Opakowania spożywcze, które dystansują konkurencję.
Codziennie oglądamy i oceniamy tysiące opakowań. Czasami już po paru sekundach kupujemy niektóre z nich. Inne pozostawiamy w cieniu sklepowych półek, na ogół ich nawet nie zauważając. Jak sprawić, by Twoje produkty znalazły się w tej pierwszej grupie? Poznaj inspirujące wzory i przykłady opakowań spożywczych.
Tak wygląda efekt projektowania opakowań karmy
dla zwierząt, które większy apetyt budzą u ludzi.
“Merrick” — świetny przykład na to, jak powinno się sprzedawać pokarm dla ukochanych pupili. W końcu to człowiek, nie pies wrzuca produkt do koszyka. Ta stara prawda zainspirowała twórców nowej koncepcji opakowań pokarmu dla psów. To świetny przykład opakowań spożywczych, które budują i wykorzystują emocje. Poszczególne rodzaje posiłków – wyróżniające się z otoczenia i skutecznie odróżnione od siebie nawzajem – grupowane są w pakiety przeznaczone do różnych zastosowań, np. zestaw piknikowy na powyższej ilustracji. Kto by nie chciał, by Fafik bawił się na pikniku jeszcze lepiej? Tak właśnie powinno się to robić!
Śliczne projekty opakowań jedzenia, dla dzieci
które przekonają do spróbowania niejednanego niejadka.
Odpowiednio zaprojektowane opakowania posiłków dla dzieci mogą wygrać z każdym fast-foodem. Zestawy „niewielkich posiłków” (bo tak można być tłumaczyć nazwę produktu) są świetnie przygotowane do walki o uwagę dziecka i rodzica. Nietypowa grafika zwraca uwagę na półkach a zawartość opakowania jest opracowania z uwzględnieniem zdrowia i gustów maluchów. To świetny przykład opakowań potraw dla dzieci, które przekonują zarówno je, jak i ich rodziców.
Skuteczne i świeże projekty opakowań dla lodów.
Z cenowej półki premium, na półkę w Twojej lodówce.
Aby zażądać ceny, o jakiej nikt nawet nie myślał, trzeba zaoferować coś wyjątkowego.
Häagen-Dazs prezentuje przykłady doskonałych opakowań słodyczy. Jeśli przyjrzysz się dokładnie tym pięknym stylizacjom przekonasz się, że ociężałość klasyki została tu pomysłowo przełamana — poważne postacie z ilustracji mają nosy ubrudzone lodami. W ten sposób najwyższy poziom jakości spotkał się najwyższym poziomem humoru.
Świetne opakowania soków i napojów — bez lania wody!
„Ta woda pochodzi z chmur” — ta nazwa wody mineralnej nas zachwyciła!
Oto przykłady, jak uroczo i apetycznie mogą wyglądać opakowania butelek.
Tak zwycięża się w walce o uwagę klienta — jeden cios samurajskim mieczem oddzielił wódkę Samurai od mniej efektownej masy konkurentów. Inną strategię przyjęły butelki Clearly Canadian: żywymi kolorami zdobywający nagrody na konkursach (i zyski dla marki).
Opakowania znanych marek, są znane nie bez powodu.
Heinz w przykładzie zwyczajnego produktu w apetycznym opakowaniu.
W poszukiwaniu smaku znana marka z Pittsburgha odwiedziła targ warzywny.
Klasyczne w takim przypadku zdjęcia szczęśliwej rodziny lub krzyczących promocji ustąpiły temu, co w tym przypadku najważniejsze — świeżym i soczystym owocom i warzywom składającym się na powrót do, nomen omen, korzeni.
Słusznie zachwycając się tymi oryginalnymi opakowaniami warto wspomnieć o pewnym drobiazgu. Projekty oprotestowali autentyczni handlarze z londyńskich targów, wskazując, że masowo produkowanej żywności nie można porównywać z ich ofertą (a taką sugestię zawierają teksty Heinza). W biznesie warto więc być pięknym — ale nie tylko!
Dobrzy marketerzy wiedzą, że największe batalie rozgrywają
się między opakowaniami w wielkich marketach.
Wielkie sieci handlowe są jak gdyby stworzone do tego, by udowodnić w działaniu wszystkie prawa marketingu: z „wyróżnij się lub zgiń” na czele. Tesco, tak jak większość supermarketów, opracowała własną linię opakowań (i cały wizerunek, oczywiście) dla produktów oferowanych w wyjątkowo atrakcyjnej cenie. Ekonomia zakupu nie jest w żadnym razie okupiona jakością, jak przystało na dobre opakowania spożywcze.
Zobacz, opakowania firmy Tesco
przygotowywane są do zwycięstwa.
Szukając logicznego i ergonomicznego rozwiązania, sieć opracowała minimalistyczny i elegancki styl, który wyróżnia się charakterem i elegancją, niekiedy brakującej droższym i bardziej zdobnym rywalom. Na zatłoczonej półce takie opakowanie działa jak okno w murze — brak intensywnych kolorów i wizualnej agresji pozwala, paradoksalnie, odróżnić przyjazną kieszeni markę już z odległości wielu sklepowych alejek. I o to chodzi…
Zwycięstwo w walce o uwagę klienta choć trudne,
jest możliwe także i dziś, przy przepełnionych półkach.
Oto przykłady bardzo skutecznych opakowań. Dlaczego okazały się lepsze niż inne? Ekskluzywne opakowania produktów zawsze dostają od nas nieco więcej uwagi. Niezwykłe ceny i prestiż przyciągają wzrok, ale gwarantów sukcesu należy szukać gdzie indziej. Warto podkreślić, że markety jak nic innego mogą bezpośrednio testować wpływ opakowań na sprzedaż produktów.
Nie warto ich doświadczenia lekceważyć. Warto za to zwrócić uwagę na wiadomości tekstowe. Tak jak wyjątkowe opakowania reklamowe, powinny być one potraktowane poważnie. Powinny się tam znaleźć takie informacje, które sprawią, że odbiorca będzie chciał więcej. Zostaw kilka rzeczy bez odpowiedzi.
A jak sprawa wygląda na Wyspach? Delikatesy Waitrose.
Angielska sieć delikatesów Waitrose to raj dla znawcy marketingu i opakowań. Wyróżnia się dbałością o design produktów, które sprzedają – jak wiele innych marketów – również pod własną marką. Wszystkie poniższe opakowania zostały przygotowane właśnie dla niej.
Zapomnieć należy o „ekonomicznych” podmarkach supermarketów znanych w Polsce. Produkty Waitrose wyróżniają się wysoką jakością, a nie niską ceną. Reprezentują poziom, z którego dumny mógłby być każdy producent na świecie.
Oferta jest szeroka, a każda linia produktów posiada unikalny styl. Pomimo widocznej spójności myślenia – oszczędność form, sugestywne użycie ilustracji i kadrów – nie ma tu żadnej monotonii. Żaden wzór nie kopiuje innej serii, dzięki czemu wszystkie są z daleka rozpoznawalne. Trudno to zagwarantować, gdy spójność rozumie się przez stosowanie wszędzie tej samej szaty graficznej (co jest powszechnym manewrem „tanich” marek).
Każde opakowanie jest apetyczne na swój osobny sposób. Dla doświadczonych projektantów to naturalne, że np. świeże zioła powinno prezentować się inaczej niż przetwory lub słodycze. Intensywna zieleń i wyjątkowe teksty już od pierwszego kontaktu opowiadają historię godną uwagi (i zakupu). Półkę obok główną rolę grają soczyste, wyjątkowo skadrowane fotografie owoców. Trudno było by znaleźć lepsze wzory doskonałych opakowań nawet w najbardziej ekskluzywnych delikatesach.
Za ten imponujący dorobek odpowiedzialna w większości jest jedna grupa projektantów. Angielskie studio Turner Duckworth od wielu lat proponuje swemu klientowi kolejne odsłony wyjątkowo świeżego i skutecznego podejścia do projektowania opakowań. W ostatnim czasie wsławili się redesignem jednego z pionierów e-handlu Amazon, a nawet szatą graficzną ostatniego albumu rockowego klasyka — Metalliki.
Współpraca sieci Waitrose ze specjalistami z Turner Duckworth pokazuje, jak wiele może zyskać marka premium, gdy potrafi dobrać partnerów odpowiednich do obszarów rynku, na którym chce błyszczeć. Dzięki ambitnej polityce jakości produkty angielskiego marketu są bardzo wiele warte. Gdy jest to dobrze widoczne, klienci płacą za tę wartość chętniej. Tak właśnie działają doskonałe opakowania.
Poznajesz? Tak, to najbardziej znane opakowanie świata.
Butelka, która miała wygrać branżowy konkurs, wygrała cały świat.
Rozpoznawalne w ciemnościach ale także po zapachu i po stłuczeniu!
W 1915 roku prawnik, 30-letniej już wówczas, Coca-Coli namówił kierownictwo do zawalczenia o tytuł najbardziej charakterystycznej butelki Stanów. Do jej rozpoznania powinien wystarczyć sam dotyk a jej kształt powinien pozostać czytelny nawet, gdy zostanie rozbita. Trudne? Nie dla Harolda Hirscha, bo to o nim mowa. Unikalny kształt nowej butelki zainspirowany został przez strąki kakaowca; był on dużo szerszy niż produkt, który znamy (zwężenie wynikło z wymogów produkcji).
Cola wygrała ten konkurs, ale był to dopiero początek niewiarygodnego sukcesu. Nowe opakowanie zamieniło już i tak popularny napój w produkt, którego powszechność i miarę sukcesu trudno z czymkolwiek porównać. Dziś, Coca-Colę można spotkać w każdym zamieszkanym zakątku Ziemi, a charakterystyczny obły kształt stał się jednym z najskuteczniejszych ambasadorów marki. Co nadaje sprawie właściwy kontekst — marki wartej prawie siedemdziesiąt miliardów dolarów.
- Warto pamiętać o tej historii, oceniając dowolne opakowanie spożywcze. Sukces, jaki stał się udziałem „the Contour Bottle”, nie był przecież pierwszym ani ostatnim, jaki może stać się udziałem każdej firmy i na każdym rynku.
Jeśli jeszcze chciałbyś aby Twoim nowym opakowaniem zajęli się profesjonaliści,
daj nam o tym znać tutaj — Bez zobowiązań. Lub odwiedź nasze studio graficzne.

Naprawdę wspaniałe pierwsze wrażenie może zrekompensować późniejsze błędy. A gdy jesteśmy bardziej zrelaksowani łatwiej jest znaleźć rozwiązania i obejścia problemów. Wykorzystaj estetykę i język, by wywołać efekt humorystyczny, wzbudzić strach lub przyjemność.
Mądrego miło posłuchać
Szanowny ekspercie.
Podziel się wiedzą i odbierz zapłatę.
Sprawdź to - kliknij tutaj.
Lubisz nasze treści i to co robimy?
Możesz publikować je u siebie, sprawdź
także jak jeszcze możesz nas wesprzeć.
UDZIEL WSPARCIA
Kliknij tutaj!
Zawsze cieszą nas komentarze i przykłady, które odnoszą się ściśle do komentowanych treści, bądź też zawierają dodatkowe, wzbogacające pierwotny materiał informacje. Staramy się blokować wpisy zawierające obelżywy język lub mające charakter spamu, oraz na bieżąco moderować poziom dyskusji, aby odpowiadał on standardom, które wyznaczamy.
1. Pozostawmy to miejsce wolne od reklam.
2. Dyskutujemy o ideach, bez zarzutów osobistych.
3. Nie publikujemy multimediów.