Jakiej czcionki użyć do napisania oferty?

Od: Anna - Wrocław
Reklamuję się (niedrogie kosmetyki ekologiczne) w czarno-białej gazecie, nie będę więc właściwie używać zdjęć. Mam dość dużo interesującego tekstu, zastanawiam się tylko, jakim stylem czcionki będzie najlepiej to napisać?
Odpowiedz na pytanie
Powiadom o nowej odpowiedzi



avatar

Odpowiedź eksperta

Od: Mariusz Słowik
0
osób uznało odpowiedź
za pomocną

Droga Aniu. Po pierwsze lepiej mówić o fontach niż o czcionkach. A po drugie zasada jest taka, że jeśli mamy wydziwiony szeryfowy nagłówek reklamowy, to body text powinien to równoważyć prostym krojem. I odwrotnie.

Reklama powinna być czytelna; to oczywisty priorytet. Rozsądna jest zasada kontrastu: gruby i bezszeryfowy nagłówek połączony z delikatniejszym, szeryfowym tekstem reklamy. Warto jest szukać oryginalności, ale nie za cenę udziwnień. Tak więc, niekoniecznie należy używać pospolitych krojów jak Times i Arial, ale też nazbyt charakterystyczny styl, zawijasy itp. mogą okazać się nie do rozczytania. Takie odważne cechy może mieć co najwyżej nagłówek.

Wartościową praktyką jest też podział tekstu na funkcjonalne, nieduże całości: akapity, ramki itp. Dobre sformatowanie tekstu to połowa sukcesu. Powodzenia!

Ps: Ludzie reklamy i projektanci używają zamiast „czcionki” słowa font – pojęcie czcionki odnosi się do dawnych, ołowianych odlewów, których używało się w tradycyjnym składaniu tekstu. Dziś, komputery używają fontów – plików z zapisanym stylem liter, które możemy później przeglądać w Wordzie. Tyle słowniczek, na który jestem uczulony. - Wybacz :)

Podobne tematy
Podobne pytania
Kategorie
Na górę
Która społeczność wydaje Ci się lepsza?
Zagłosuj, klikając jedną z poniższych opcji.

Pytania&Odpowiedzi
Przydatne reguły

Jak zgłaszać pytanie?
Każdego tygodnia wybierzemy kilka pytań, do których przygotujemy odpowiedzi. Zgłaszając pytanie, pamiętaj o umieszczeniu aktualnego adresu mail oraz numeru telefonu. Jeśli nie życzyłbyś sobie ich ujawniania, prosimy o odpowiednią adnotację (i podanie pseudonimu).

Staramy się, by nasze odpowiedzi mogły występować jako wyczerpujące i wiarygodne źródło informacji, oraz by nie trzeba było czekać na nie zbyt długo. Oto kilka wskazówek, jak dobrze przygotować pytanie:
  • pisz precyzyjnie i jasno. Trudno jest przygotować przydatną odpowiedź na niekonkretne pytanie.
  • zachowaj kulturę i takt. Nie zadawaj pytań, które mogą być uznane za obraźliwe.

Jak tworzyć odpowiedzi?
Twoja odpowiedź powinna być pomocna i godna zaufania.
  • skupiaj się na tym, na czym się znasz. Odpowiadaj na pytania związane z Twoją specjalnością.
  • szukaj dodatkowych źródeł, by powiększyć wartość odpowiedzi, ale nie prezentuj cudzych ustaleń jako własnych. Cytuj źródła.
  • nie atakuj społeczności poprzez publikacje mogące naruszyć czyjeś uczucia bądź łamiące prawo.

Jak wybieramy najlepsze odpowiedzi?
Zadane pytanie pozostaje «otwarte» przez pięć dni, zanim otrzyma odpowiedź. Przez ten czas zadający pytanie może spośród udzielonych wskazać «Najlepszą Odpowiedź», bądź «Brak Najlepszej Odpowiedzi» w przypadku, gdy nie znajdzie poszukiwanej informacji.

Wówczas, jako «Najlepsza» automatycznie wyróżniana jest odpowiedź, która otrzyma najwięcej pozytywnych głosów.

Jeżeli żadna odpowiedź nie otrzyma pozytywnej oceny, albo odpowiedzi w ogóle się nie pojawią, pytaniu automatycznie przypisywana jest opcja «Brak Najlepszej Odpowiedzi».

Czym są pytania bezpośrednie?
Możesz zadać pytanie nie tylko nam, ale i innemu członkowi forum. Wystarczy, że klikniesz na odpowiednią ikonkę na profilu danego autora. Odpowiedź otrzymasz na swoje konto; zarówno ona, jak i pytanie nie będą widoczne dla osób postronnych. Tak działają pytania bezpośrednie.
Utrapienia z marketingiem?
Zadaj pytanie
Tu możesz liczyć na darmową
odpowiedź od ekspertów
Metafora
koncepcyjna
Nadajemy sens i rozumiemy nowe koncepcje przez porównanie ich do innych, które znaliśmy już wcześniej.
Czy wykorzystujesz obrazowanie lub sugestywny język, by wyjaśnić trudne pojęcia?

Pomóż ludziom zrozumieć Twój przekaz poprzez nakreślenie dosłownej lub ukrytej przenośni. Wykorzystaj to skojarzenie, by pomóc ludziom zrozumieć pojęcie i wpłynąć na to, jak jest ono postrzegane.
Kliknij lubię to na
Pytanie.
Pomóż nam znaleźć właściwą odpowiedź na poniższe pytanie.
Twoja odpowiedź:

Imię (nick):
Adres eMail:
Źródła:
Chcesz załączyć obrazek do odpowiedzi? - Kliknij tutaj.
Twoje pytanie.

edytuj
Opisz kontekst pytania:
Imię (nick):
Adres eMail:
Otrzymaj ofertę