Opakowania kartonowe odkryte na nowo.
Kreatywna opowieść firm Puma, UPS i…
Poznaj opakowania, które wyznaczają nowe standardy w dziedzinie projektowania.

Coraz więcej firm dostrzega potencjał, drzemiący w opakowaniach. Dobry projekt może pomóc przyciągnąć nam klientów, budować pozytywny wizerunek marki, ale przede wszystkim zaoszczędzić sporo pieniędzy.
Przedstawiamy rozwiązania, które zdają się zwiastować nowe “mega-trendy” w dziedzinie projektowania opakowań.
Puma i Behar spędzili 3 lata na projektowaniu super pudełka. Zobacz opakowanie kartonowe, które zadziwia.
Ta sprytna torba łączy w sobie dwa komponenty, obecne przy każdym zakupie butów — torbę do noszenia i kartonowe pudełko — z zaawansowaną technicznie pomysłowością. Puma spodziewa się, że torba zredukuje zużycie wody, energii i paliwa podczas produkcji o 60% w jednym roku, co daje oszczędności rzędu 8500 ton papieru, 20 milionów megadżuli prądu elektrycznego, 999 348 (prawie milion) litrów paliwa i 1000 litrów wody. Całkowite zaniechanie użycia toreb plastikowych oszczędzi 275 ton plastiku, a lżejsze opakowania pozwolą zaoszczędzić kolejne 499 674 litrów paliwa. Poznaj najlepsze przykłady kartonowych opakowań reklamowych.
dzięki doskonałym opakowaniom.
Clever Little Bag, czyli sprytna mała torba.
Trudno sobie wyobrazić, że coś takiego, jak opakowanie na buty może być całkowicie zrekonstruowane i przemyślane na nowo. Ale Puma i Fuseproject – biuro projektowe, prowadzone przez Yves Behar – skupiły się na tym jednym projekcie, który zajął im aż trzy lata.
Redesign pudełka na buty jest niezwykle złożonym procesem, a koszty kartonu i nadruku są ogromne, biorąc pod uwagę fakt, że co roku do Chin transportuje się ich 80 milionów. Ładunek na statkach leży często przez długie tygodnie w temperaturze ponad 40 stopni. Nowe opakowanie chroni buty i pomaga magazynować je w sklepie, ograniczając ogromne koszty materiałowe.
Ta sprytna torba łączy w sobie dwa komponenty, obecne przy każdym zakupie butów — torbę do noszenia i kartonowe pudełko — z zaawansowaną technicznie pomysłowością. Ciasna torba ciasno owija kartonowe opakowanie, nadając mu kształt i redukując jego użycie o 65%. Dodatkowo bez tego świecącego zewnętrznego wyglądu, nie występuje w ogóle laminowany karton, który przeszkadza w recyklingu. Nie ma również żadnego papieru do wykładania wnętrza pudełka oraz nie potrzebujemy także plastikowej torby, którą i tak byśmy wyrzucili. Torba jest zrobiona z recyklingowanego poliestru i nie jest tkana — tkane materiały zwiększają objętość i zużycie materiału – oraz jest łączona za pomocą ciepła, co ułatwia jej produkcję.
Opakowania, które opakowują idealnie. Wszystko!
Przedstawiamy wynalazek, który może wyeliminować niemal całe zmarnowane miejsce w pudełku. Patrick Sung z Universal Packaging System obrał sobie za cel dopasowanie eko opakowania do potrzeby wysyłki. Poszczególne kartonowe arkusze wysadzane są szablonem dziurek w kształcie trójkątów, co umożliwia wygięcie arkusza w taki sposób, że będzie mógł on mieć bardzo nietypowy kształt lub będzie pudelkiem o wymiarach, dopasowanych do zapakowanego przedmiotu.
Dodając drukowane wskazówki dotyczące układania konkretnych kształtów pudelek, które można łatwo utworzyć w różnych rozmiarach) sprawia, że kartony mogą stać się najsprytniejszym rozwiązaniem od ukazania się nowego pudełka na buty Puma.
Hangerpak, czyli wieszak z opakowania na koszulkę.
Przedstawiamy rozwiązanie, które można nazwać, opakowaniem, piekącym dwie pieczenie na jednym ogniu. Jest nim pudełko, które równie dobrze może być wieszakiem na ubrania. Na ten sprytny koncept wpadł Steve Haslip, grafik z Wivelsfield Green w Anglii.
„Pomysł był bardzo prosty. Często kupuję koszulki przez Internet i zawsze docierały one do mnie pogniecione, a dodatkowo brakowało mi nieustannie wieszaków w szafie. Zaprojektowałem więc trwałe wieszaki, wielokrotnego użytku, które powstają z opakowania, w które zapakowana była koszulka. Opakowania mogą być wykonane z materiałów, pochodzących z recyklingu”. Projekt ten zdobył pierwszą nagrodę na D & AD Student Awards 2007 w kategorii „What else do you do?”.
Coś wartościowego, z niepotrzebnego niczego.
To nie jest opakowanie, ale lampka. Zawiera ona wszystkie potrzebne elementy, dzięki którym może spełniać funkcje lampy (żarówka, wtyczka, kabel). W kartonie wycięto otwory na górze i na dole i zainstalowano mechanizm. David Graas zyskał sławę i uznanie dzięki tworzeniu produktów i eko opakowań z odpadków, nadając im formę i funkcję.
Oczywiście temat drugiego życia kartonu pełen jest smaczków, podobnych do tych, które udało mi się tu przedstawić. Jeżeli znasz przykłady, które mogą wzbogacić ten wątek, podziel się nimi rozwijając dyskusję w komentarzach na samym dole tej strony.

Wykorzystana w małych dawkach – takich jak interesujące wyzwanie – łagodna niepewność może zwracać uwagę (szczególnie wtedy, gdy ludzie wykształcili u siebie nawyki). Jednak wieloznaczność może również prowadzić do bezczynności: ludzie rzadziej działają w oparciu o niejasne informacje. Jakie informacje podajesz, by pomóc ludziom podjąć decyzję? Czy celowo tworzysz wrażenie pewności lub niepewności?
Mądrego miło posłuchać
Szanowny ekspercie.
Podziel się wiedzą i odbierz zapłatę.
Sprawdź to - kliknij tutaj.
Lubisz nasze treści i to co robimy?
Możesz publikować je u siebie, sprawdź
także jak jeszcze możesz nas wesprzeć.
UDZIEL WSPARCIA
Kliknij tutaj!
Zawsze cieszą nas komentarze i przykłady, które odnoszą się ściśle do komentowanych treści, bądź też zawierają dodatkowe, wzbogacające pierwotny materiał informacje. Staramy się blokować wpisy zawierające obelżywy język lub mające charakter spamu, oraz na bieżąco moderować poziom dyskusji, aby odpowiadał on standardom, które wyznaczamy.
1. Pozostawmy to miejsce wolne od reklam.
2. Dyskutujemy o ideach, bez zarzutów osobistych.
3. Nie publikujemy multimediów.