Cenne nawyki, nabardziej efektywnych projektantów na świecie.

Mamy teorie dotyczące wszystkiego: dlaczego niebo jest niebieskie, dlaczego jabłka spadają, dlaczego pszczoły bzyczą (i robią wiele innych dziwnych rzeczy). Ludzie kochają teorie. Jednak teoria i praktyka nie są tym samym. Dlatego ten artykuł mówi wyłącznie o praktyce…

Tak naprawdę ten tekst mówi o pięciu nawykach, które dzielą z nami nadzwyczaj efektywni projektanci i których miałem okazję osobiście doświadczyć w skomplikowanym, nieteoretycznym, absolutnie realnym świecie. Jeśli praktyka projektowania to twoja działka, koniecznie czytaj dalej...

Gwiazdy sztuki projektowania wiedzą, kiedy dać sobie spokój.

Zwycięzcy nigdy się nie poddają, a ci, którzy się poddają, nigdy nie wygrywają. To sformułowanie jest tak samo wzniosłe, jak i nieprawdziwe. Jesteśmy tak beznadziejni w godzeniu się ze stratą i przegraną, że istnieje nawet fachowy na to termin: niechęć do straty. Dan Ariely w potędze irracjonalności - (której streszczenie przeczytasz tutaj) udowodnił, że zdecydowanie wolimy unikać przegranych, niż coś zdobywać. Nie umiemy się poddawać.

Rezygnacja ma złą opinię, ale często stanowi najbardziej racjonalną opcję wyboru. Jak pisze Seth Godin w swojej książce o umiejętności poddawania się, The Dip #: „Zwycięzcy nieustannie rezygnują. Ale rezygnują z właściwych rzeczy we właściwym czasie.” To cenna, praktyczna rada, która jest w stanie zwalczyć bezlitosnego idealistę tkwiącego w każdym projektancie. Jest to twój pierwszy nawyk, którego musisz się nauczyć: nauczyć się rezygnować. Wiedzieć, kiedy odpuscić.

Znajdują dobre środowisko pracy i właściwą niszę.

Oto mały sekret: efektywni projektanci są zwykle „produktami” dobrego środowiska pracy i wiedzą, jak znajdować podobne miejsca. Jak wygląda dobre środowisko pracy? Odpowiedź na to pytanie znaleźć można w genialnej prezentacji o klientach Michael’a Bieruta. Radzę obejrzeć cały materiał, ale jeśli nie masz na to czasu, to przyjrzyj się 4-minutowemu fragmentowi zaczynającego się w 13 minucie i kończącego na 17. Michael odpowiada na pytania:, „Czego szukam w kliencie?” i „Czego powinienem szukać w środowisku pracy?”

Odpowiedzi są proste: zaufania, pasji, odwagi, zdrowego rozsądku. Każda z  tych wartości ma swoje zalety. W środowisku pełnym zaufania, udziałowcy i zleceniodawcy ufają instynktowi swoich projektantów. Tam, gdzie znajdziemy pasje, znajdziemy też wolę nieustannego rozwoju i dążenia do doskonałości. Wszystkie z tych 4 wartości muszą koegzystować, by dane środowisko można było uznać za dobre. Wyeliminuj jedno i dane miejsce pracy stanie się dysfunkcyjne.  W świecie milionów możliwości, doskonale wiemy, gdzie mamy szukać, kiedy czegoś chcemy. Dobrze radzimy sobie w znajdowaniu takich nisz, które odpowiadają naszym potrzebom, bez poświęcania temu faktowi zbytniej uwagi.

Walczą ze zniekształceniami rzeczywistości

Projektowanie jest subiektywne. To hasło jest jednym z wielu zniekształceń rzeczywistości – idei, które powtarzane były tak długo, aż stały się faktami. Możemy rozpoznać także inne, jak choćby: „Projekt to dekoracja” i „Więcej informacji zwrotnych prowadzi do lepszych projektów.” Podobne frazesy wydają się niegroźne, choć w istocie są bardzo szkodliwe. Są jak słoń w składzie porcelany zdolności funkcjonowania wielu organizacji. Efektywni projektanci pracują nad tym, by pozbyć się ze swoich firm podobnych zniekształceń.

Nadzwyczaj efektywni projektanci zawsze poddają coś w wątpliwość, pytają, zastanawiają się, udoskonalają ustalone pomysły i zmieniają dogmaty. Ich metody najlepiej charakteryzuje stare, chińskie powiedzenie: „Wszystkie rzeczy się zmieniają i my wraz z nimi także” Jesteś projektantem? Zostaw na siebie namiary dzieląc się swoimi świetnymi praktykami w komentarzach.

Mądrego zawsze miło posłuchać
Jack Welch
CEO - General Electrics.
Genialny lider ogłoszony
managerem stulecia.
Czego uczą nas marki, którym ufamy?
My, zadajemy sobie to pytanie każdego dnia.
W tym miejscu chcielibyśmy dzielić się z Tobą efektami naszych poszukiwań.

Kontrast
Skanując nowe informacje wizualne, nieświadomie przyciągani jesteśmy do rzeczy, które odróżniają się od otoczenia.
Na czym mają się skupiać ludzie? Wykorzystaj kolory, rozmiary, kształty i inne elementy projektu, by stworzyć wizualny kontrast.

Subtelny ruch na statycznej stronie może przyciągnąć uwagę ludzi. Kontrast można też stworzyć za pomocą czasu (porównaj nieregularne powiadomienia e-mailem z codziennymi powiadomieniami) lub za pomocą niezwykłej lub niespodziewanej treści.
Jestem zainteresowany!
Do: studio@owocni.pl
Od:
Twoja wiadomość
Witam, nazywam się , chętnie nawiąże kontakt z Owocnymi w sprawie współpracy nad nowym projektem. Poproszę o kontakt i wstępną ofertę. Mój numer telefonu to:
[Dostosuj tę wiadomość]
  • Częste pytania
    Ważne pytania i odpowiedzi
    1A co jeśli wasz projekt po
    prostu mi się nie spodoba?
    odpowiedź
    2Jak obsługujecie małe
    i początkujące firmy?
    odpowiedź
    3Jak wygląda
    współpraca na odległość?
    odpowiedź
    4Jaką gwarancję
    jakości otrzymam?
    odpowiedź
    5Ile wynosi minimalny
    budżet projektu?
    odpowiedź
    6Jak rozpocząć współpracę?
    odpowiedź
    Zapytaj o swój projekt
  • Broszura
    Jestem zainteresowany!
    Broszura
    firmowa.
    Jest darmowa!Niezbędna na zebraniu
    lub spotkaniu biznesowym.
    Pobierz broszurę - kliknij

Opublikuj treść u siebie

Chcesz zamieścić tą treść na swoim
blogu, za darmo? Nic prostszego!

Wystarczy, że wstawisz link zwrotny.
Zobacz jak publikować nasze treści.

  • Pisz dla nas
    Pisz dla nas, ekspercie

    Szanowny ekspercie.
    Podziel się wiedzą i odbierz zapłatę.

    Za dobrą treść, płacimy dobre pieniądze.
    Sprawdź to - kliknij tutaj.

  • Wesprzyj nas
    IMarketing

    Podoba Ci się to co robimy?
    - Udziel nam wsparcia, to łatwe - sprawdź tu.

Kliknij lubię to na
Otrzymaj ofertę