Zbyt-dobry-by-mogli-Cie-zignorowac

Zbyt dobry, by mogli Cię zignorować

Dlaczego umiejętności przebijają pasję na drodze do znalezienia pracy którą kochasz.
So Good They Can’t Ignore You
Autor: Cal Newport

Szokująco mądre przemyślenia na temat kariery. POZYCJA OBOWIĄZKOWA dla każdego, kto nie kocha swojej pracy, chce odejść z pracy i zająć się realizacją swoich pasji, albo nie jest pewien, co powinien robić. Wiele razy w tygodniu polecam ją ludziom, którzy wysyłają mi takie pytania mailem. Najlepsza książka, jaką przeczytałem w tym temacie.

Jak to się dzieje, że ludzie zaczynają kochać to, co robią?

Wszystkie opowieści w tej książce łączy jeden wspólny wątek: znaczenie umiejętności. Odkryłem, że rzeczy, które sprawiają, że wspaniała praca jest wspaniała, są rzadkie i cenne. Jeżeli chcesz, by były obecne w twoim życiu zawodowym, musisz zaoferować coś rzadkiego i cennego w zamian. Innymi słowy, musisz być w czymś dobry, zanim zaczniesz oczekiwać dobrej pracy.

Mistrzostwo samo w sobie nie wystarczy, by zagwarantować szczęście: wielu poważanych, ale nieszczęśliwych pracoholików potwierdza tę tezę. Chodzi mi o coś więcej, niż tylko zdobycie przydatnych umiejętności; o subtelną sztukę inwestowania karierowego kapitału, który można w ten sposób wygenerować, we właściwe elementy życia zawodowego.

Osiągnął zenit swojej pasji – można by powiedzieć, że praktykuje Zen – a jednak nie odczuwał niczym nienaruszonego spokoju i szczęścia, o których marzył. „W rzeczywistości nic się nie zmieniło. Byłem dokładnie tą samą osobą, z tymi samymi zmartwieniami i obawami.” Uważał, jak wielu innych, że kluczem do szczęścia jest rozpoznanie swojego prawdziwego powołania i podążanie za nim, z całą odwagą, jaką uda się zebrać.

Droga do szczęścia – przynajmniej w obszarze zawodowym – jest bardziej skomplikowana niż odpowiedź na klasyczne pytanie „Co powinienem zrobić ze swoim życiem?”.

Jeśli chodzi o wykonywanie pracy, którą kochasz, podążanie za swoją pasją nie jest szczególnie dobrą radą.

Popularna mądrość dotycząca sukcesów w karierze – rób to, co kochasz – ma poważną wadę. Nie tylko nie opisuje tego, jak większość ludzi faktycznie zdobywa atrakcyjną pracę, ale w wypadku wielu ludzi może jeszcze pogorszyć sprawę, doprowadzając do chronicznego zmieniania pracy i nieustannego niepokoju.

„Podążaj za swoją pasją” może być okropną radą.

Jeżeli „podążaj za swoją pasją" to zła rada, co w takim razie powinienem robić?

Pasja to coś pojawiającego się przy okazji dobrego życia zawodowego. Nie podążaj za swoją pasją, spraw, by to ona za tobą podążała w trakcie twojej misji, by stać się zbyt dobrym, by można cię było zignorować.

Skup się nie na znalezieniu odpowiedniej pracy, a na dobrej pracy, aż w końcu zaczniesz kochać to, co robisz.

Gdyby młody Steve Jobs posłuchał własnej rady i robił tylko to, co kocha, prawdopodobnie byłby jednym z najbardziej popularnych nauczycieli Los Altos Zen Center. Ale sam nie posłuchał tej prostej rady. Komputer Apple zdecydowanie nie powstał dzięki pasji, ale był wynikiem szczęśliwego trafu – „mało ważnego” planu, który niespodziewanie zadziałał.

Ira Glass: „W filmach mówią nam, że powinniśmy po prostu podążać za marzeniami, ale nie wierzcie w to. Wszystko dzieje się etapami. Potrzeba czasu, by stać się w czymś dobrym” – wiele lat upłynęło, zanim opanował radio, co jednak dało mu interesujące możliwości. „Najważniejsze, to zmuszać się do pracy, zmuszać się, by pojawiły się umiejętności; to najtrudniejszy etap.”

Do satysfakcji z pracy przyczynia się wiele złożonych powodów, ale redukcyjny pomysł dopasowania pracy do istniejącej już pasji nie jest jednym z nich.

Liczba lat spędzonych w danym zawodzie najlepiej pokazuje, czy ktoś postrzega swoją pracę jak powołanie. Im większe ma doświadczenie, tym bardziej prawdopodobne, że kocha swoją pracę.

Najszczęśliwsi pracownicy z największą pasją to nie ci, którzy objęli dane stanowisko, ponieważ praca była ich pasją, ale ci, którzy pracują na tyle długo, że są dobrzy w tym, co robią.

Motywacja wymaga, byś zaspokajał trzy podstawowe potrzeby psychologiczne:

  • Autonomię – poczucie, że masz kontrolę nad swoim dniem i że twoje działania są ważne;
  • Kompetencję – poczucie, że jesteś dobry w tym, co robisz;
  • Powiązanie – poczucie więzi z innymi ludźmi.

Zwróć uwagę na to, że naukowcy nie odkryli, żeby „dopasowanie pracy do istniejącej umiejętności, zainteresowań, pasji czy osobowości” było ważne dla motywacji.

Hipoteza o pasji przekonuje ludzi, że gdzieś istnieje magiczna „odpowiednia” praca, która na nich czeka, i że jeżeli ją znajdą od razu rozpoznają, że to właśnie powinni robić. Oczywiście problem w tym, że gdy nie mają takiej pewności, zaczynają dziać się złe rzeczy, jak chroniczne zmiany pracy i okaleczające wątpienie w siebie.

Nastawienie rzemieślnika jest bardzo ważne do zbudowania kariery, którą pokochasz.

Gdy skupiasz się tylko na tym, co ma ci do zaoferowania praca, stajesz się za bardzo świadomy tego, czego w niej nie lubisz.

Głębokie pytania, którymi kierujesz się przy nastawieniu na pasję – „kim jestem?” i „co tak naprawdę kocham?” – są w zasadzie niemożliwe do potwierdzenia. Pytania „Czy taki naprawdę jestem?” i „czy kocham to?” rzadko prowadzą do jasnych odpowiedzi na tak lub nie. Innymi słowy, nastawienie na pasję niemal gwarantuje, że będziesz ciągle nieszczęśliwy i zdezorientowany.

W nastawieniu rzemieślnika jest coś wyzwalającego: sprawia, że porzucasz egoistyczne obawy na temat tego, czy twoja praca jest „idealna” i zamiast tego przysiadasz fałdów i harujesz, by wykonywać ją naprawdę cholernie dobrze. Nikt nie jest ci winien świetnej kariery – musisz na nią zapracować, a to nie będzie łatwe.

Odłóż na bok kwestię tego, czy twoja praca jest twoją prawdziwą pasją i zamiast tego skup się na tym, by stać się zbyt dobry, by można cię było zignorować.

Bez względu na to, jak zarabiasz na chleb, podchodź do pracy jak prawdziwy wykonawca.

Źródłem nastawienia rzemieślnika w wypadku tych wykonawców nie jest jakaś niewątpliwa wewnętrzna pasja, ale coś bardziej pragmatycznego: to, co działa w przemyśle rozrywkowym. Jak określił to Mark Casstevens, „kamera nie kłamie”: czy jesteś gitarzystą, czy komikiem, znaczenie ma tylko to, co stworzysz. Jeżeli zbyt wiele czasu poświęcasz na skupianie się nad tym, czy znalazłeś prawdziwe powołanie, pytanie może stać się bezzasadne, ponieważ trafisz na bezrobocie.

Bez względu na to, co w tej chwili myślisz o swojej pracy, nastawienie rzemieślnika będzie stanowić fundament, na którym zbudujesz atrakcyjną karierę.

Najpierw przyjmij nastawienie rzemieślnika, pasja pojawi się potem.

Jeżeli chcesz kochać to, co robisz, porzuć nastawienie na pasję („co świat może mi zaoferować?”) i przyjmij nastawienie rzemieślnika („co mogę zaoferować światu?”).

Cechy, które definiują świetną pracę:

  • kreatywność,
  • wpływ,
  • kontrola.

Te cechy to rzadkość. Większość stanowisk nie oferuje pracownikom możliwości wykazania się wielką kreatywnością, wpływem czy kontrolą nad tym, co robią i jak to robią.

Jeżeli chcesz czegoś, co jest jednocześnie rzadkie i cenne, musisz zaoferować coś rzadkiego i cennego w zamian.

Gdy Steve Jobs wszedł do Byte Shop, trzymał coś, co było dosłownie rzadkie i cenne: płytkę obwodu drukowanego komputera Apple I, jednego z najbardziej zaawansowanych komputerów osobistych na ówczesnym raczkującym rynku. Pieniądze ze sprzedaży stu sztuk oryginalnego projektu dały Jobsowi większą kontrolę nad jego karierą, jednak by jego życie zawodowe mogło zyskać jeszcze więcej, musiał zwiększyć wartość tego, co miał do zaoferowania. To właśnie wtedy kariera Jobsa zaczęła nabierać tempa. Przyjął 250 000 dolarów dofinansowania od Marka Makkuli i pracował ze Stevem Wozniakiem, by stworzyć nowy projekt komputera, który bezsprzecznie byłby zbyt dobry, by można go było zignorować. W Homebrew Computer Club w rejonie Zatoki San Francisco było wielu innych inżynierów, którzy mogliby dorównać umiejętnościom technicznym Jobsa i Wozniaka, ale intuicja Jobs kazała mu zainwestować i skupić całą energię na stworzeniu kompletnego produktu. Rezultatem był Apple II.

Ira Glass zaczynał jako stażysta, a następnie ciął taśmy w programie All Things Considered. Postanowił skupić się na tym, by jego umiejętności były cenniejsze i rzadziej spotykane. Miał okazję, by poprowadzić kilka własnych audycji na żywo. Zaczął za nie otrzymywać nagrody. „Najważniejsze, to zmuszać się do pracy, zmuszać się, by pojawiły się umiejętności; to najtrudniejszy etap” – powiedział.

Im większe masz doświadczenie, tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz kochać swoją pracę.

Elementy, które definiują wspaniałą pracę są rzadkie i cenne.

Podaż i popyt mówią, że w zamian za nią musisz zaoferować rzadkie i cenne umiejętności.

Te rzadkie i cenne umiejętności to kapitał twojej kariery.

Nastawienie rzemieślnika prowadzi do zgromadzenia kapitału kariery.

Musisz być dobry, by w twoim życiu działy się dobre rzeczy, a nastawienie rzemieślnika skupia się dokładnie na osiągnięciu tego celu.

Dla tych, którzy są zafascynowani mitem prawdziwego powołania, nie ma nic bardziej heroicznego niż zamiana komfortu na pasję.

Kultura odwagi: rosnąca społeczność autorów i komentatorów w sieci promuje następującą ideę: największą przeszkodą pomiędzy tobą i pracą, którą kochasz, jest brak wystarczającej odwagi, by podążać za marzeniami.

Wadą nastawienia na pasję jest fakt, że pomija wartości.

Wspaniała praca nie wymaga tylko wielkiej odwagi, ale także umiejętności o wielkiej (i prawdziwej) wartości.

Gdy porzuciła karierę w reklamie by założyć studio jogi, nie tylko porzuciła kapitał kariery, który zgromadziła przez wiele lat w branży marketingowej, ale przeniosła się na nowe, niezwiązane z poprzednią pracą pole, na którym nie miała prawie żadnego kapitału.

Zamiast uciekać przed ograniczeniami obecnej pracy, zaczął gromadzić kapitał kariery, którego potrzebował by się z niej wykupić. W miarę, jak rozwijały się jego umiejętności, liczba możliwości rosła. Zainwestował kapitał, by zyskać większą niezależność, tym razem zakładając własny sklep, w którym zatrudniał piętnaście osób. Założył własną firmę z wystarczającą ilością kapitału karierowego, natychmiast zacząć wspaniale prosperować i miał listę oczekujących klientów.

Elementy definiujące wspaniałą pracę można kupić kapitałem kariery.

Z tego powodu nie musisz się martwić, czy znalazłeś swojej powołanie, niemal każda praca może stać się fundamentem atrakcyjnej kariery. Jednak niektóre stanowiska lepiej nadają się do zastosowania teorii kapitału kariery.

Trzy elementy dyskwalifikujące możliwość zastosowania nastawienia rzemieślnika:

  • Praca stwarza niewiele możliwości wyróżnienia się poprzez rozwinięcie odpowiednich umiejętności, które są rzadkie i cenne.
  • Praca skupia się na czymś, co jest twoim zdaniem bezużyteczne albo nawet złe dla świata.
  • Praca zmusza cię do współpracy z ludźmi, których naprawdę nie lubisz.

Większość ludzi, którzy zaczynają jako aktywni zawodowcy zmienia zachowanie i poprawia swoje wyniki przez ograniczony czas, do osiągnięcia akceptowalnego poziomu. Jednak później kolejne postępy wydają się nieprzewidywalne.

Ta nauka nie dzieje się w izolacji: musisz stale domagać się opinii od kolegów po fachu i zawodowców.

Wykonuj projekty, przy których będziesz zmuszony, by pokazywać swoją pracę innym.

Cechy, które Anders Ericsson określił jako niezbędne w celowym ćwiczeniu:

Wysilał umiejętności poprzez podejmowanie projektów, które były poza jego obecną strefą komfortu – do trzech-czterech zleceń pisarskich jednocześnie, a wszystko to nie rezygnując z pracy na etacie!

Następnie obsesyjnie poszukiwał opinii na temat wszystkiego – nawet jeśli z perspektywy czasu wstydzi się teraz jakości scenariuszy, które rozsyłał.

To jego podręcznik rozmyślnej praktyki: ta metoda zadziałała.

W prowadzeniu start-upu, te opinie przyjmują formę pieniędzy, które napływają do firmy. Jeżeli kiepsko zarządza firmą, nie będzie przed tym ucieczki: krytyka pojawi się w postaci bankructwa.

Arkusz, który wykorzystuje, by śledzić to, jak spędza każdą godzinę każdego dnia. „Na początku każdego tygodnia ustalam, ile czasu chcę poświęcić na różne działania. Następnie monitoruje je, by zobaczyć, ile z założonych celów udało mi się zrealizować.”

PIĘĆ NAWYKÓW RZEMIEŚLNIKA:

  • USTAL, NA JAKIM RYNKU KAPITAŁOWYM SIĘ ZNAJDUJESZ

Zwycięzca bierze wszystko lub aukcja (urozmaicony zestaw umiejętności lub jedna, zabójcza umiejętność).

Mylenie rynku typu zwycięzca bierze wszystko z rynkiem typu aukcja jest bardzo powszechne (Hollywood to rynek typu zwycięzca bierze wszystko. Nie zatrudniaj się w magazynie National Lampoon myśląc, że rozwijasz umiejętności).

Prowadzenie bloga z poradami to rynek typu zwycięzca bierze wszystko. Jedynym kapitałem jest to, czy twoje posty są atrakcyjne dla czytelnika (przestań obliczać wskaźnik odrzuceń i skup się na tym, by powiedzieć coś, na czym ludziom naprawdę zależy).

Aukcja: istnieje wiele różnych rodzajów kapitału kariery, a każdy może generować własny, unikatowy zestaw.

  • ROZPOZNAJ RODZAJ SWOJEGO KAPITAŁU

Ustal konkretny rodzaj kapitału, który chcesz gromadzić. To banalne w przypadku rynku typu zwycięzca bierze wszystko: z definicji jest tylko jeden rodzaj kapitału. Jednak na rynku typu aukcja szukaj otwartych bram: możliwości zgromadzenia kapitału, które są już dla ciebie dostępne. Otwarte bramy poprowadzą cię dalej i szybciej.

Pomyśl o nabieraniu umiejętności jak o pociągu towarowym. Rozpędzenie go wymaga wielkiego wysiłku, jednak zmiana trasy w momencie, gdy już jest w ruchu jest prosta. Innymi słowy, trudno zacząć od zera w nowej dziedzinie.

  • OKREŚL, CO ZNACZY „DOBRY”

Jasne cele.

Dla reżysera, definicja słowa „dobry” jest jasna: jego scenariusze są brane na poważnie.

  • WYSILAJ SIĘ I NISZCZ

Celowe ćwiczenie: niewygodę w mojej głowie najlepiej porównać do wysiłku fizycznego, jak gdyby moje neurony fizycznie formowały się w nowe kombinacje.

  • BĄDŹ CIERPLIWY

Sięgnij wzrokiem do przyszłych lat, by zobaczyć opłacalność swoich działań.

W mniejszym stopniu chodzi tu o uwagę poświęcaną głównemu celowi, a bardziej o ignorowanie innych celów, które pojawiają się po drodze, by cię rozproszyć.

Odrzuć nowe, atrakcyjne cele.

Musisz stać się dobry zanim zaczniesz oczekiwać dobrej pracy.

Sięganie po większą kontrolę w życiu zawodowym, zanim zbierzesz kapitał kariery do zaoferowania w zamian, jest niebezpieczne.

Smutna prawda o prawdziwym świecie: naprawdę trudno przekonać ludzi, by dali ci pieniądze.

Sam fakt, że jesteś oddany pewnemu stylowi życia, nie oznacza, że znajdziesz ludzi, którzy będą z oddaniem cię wspierać.

Kontrola zdobyta bez kapitału kariery nie jest trwała.

Próbowała przejąć kontrolę nie posiadając żadnego kapitału, który mogłaby zaoferować w zamian, i skończyła z marną namiastką prawdziwej niezależności.

Zgromadź kapitał kariery na następne dziesięciolecie, zanim poświęcisz się czerpaniu z niego korzyści na pełny etat.

Rób to, za co ludzie są skłonni zapłacić.

„Nie zrezygnowałem z pracy na etat dopóki nie zarabiałem więcej grając muzykę.”

==

„Bierzemy pomysły, które odziedziczyliśmy, lub na które natrafiliśmy i łączymy je ze sobą w nowy kształt” – wyjaśnił. Nowe pomysły w dowolnej dziedzinie można znaleźć zaraz za obecnymi nowościami, w przestrzeni tuż obok, która zawiera nowe możliwe połączenia istniejących pomysłów.

Dobra misja kariery przypomina naukowy przełom – to innowacja, która czeka na odkrycie w dziedzinie znajdującej się blisko twojej specjalizacji. Dlatego jeżeli chcesz znaleźć misję dla swojego życia zawodowego, musisz najpierw dotrzeć do czołówki – jedynego miejsca, gdzie takie misje stają się widoczne.

Sarah próbowała znaleźć misję przed dotarciem do czołówki w swojej dziedzinie. Z jej punktu widzenia, jako świeżo upieczonej studentki studiów drugiego stopnia, znajdowała się o wiele za daleko od czołówki, by mieć jakąkolwiek nadzieję na zbadanie przyległych jej sfer, a jeśli nie mogła tego zrobić, to mało prawdopodobne było, że uda jej się znaleźć nowy atrakcyjny kierunek w swojej pracy. Jednak lepiej zrobiłoby jej opanowanie obiecującej niszy, a dopiero potem skierowanie uwagi na znalezienie misji.

Jeżeli chcesz mieć misję, najpierw musisz zgromadzić kapitał kariery. Jeżeli opuścisz ten krok, możesz skończyć z masą entuzjazmu, ale niewieloma rzeczami, którymi mógłbyś się pochwalić.

Pardis postanowiła, że jej kariera naukowa będzie koncentrować się na wykorzystaniu genomiki obliczeniowej do walki ze starożytnymi chorobami. Przyjęła posadę profesora na Harvardzie, wreszcie gotowa, by poświęcić się jednej sprawie.

Postępowanie w stronę czołówki w danej dziedzinie jest wyrazem myślenia o rzeczach „małych”, wymagających skupienia na wąskim zbiorze tematów przez potencjalnie długi czas. Jednak gdy już dostaniesz się do czołówki, musisz do sprawy podejść z zapałem: „dużym” działaniem.

Gdy już zgromadzisz kapitał kariery niezbędny do rozpoznania misji, musisz jeszcze ustalić, jak wcielić ją w życie. Jeżeli nie masz godnej zaufania strategii, by dokonać tego skoku od idei do wykonania, to prawdopodobnie, tak jak ja i wielu innych, zupełnie zrezygnujesz ze skoku.

Małe zakłady: spróbował wypuścić DVD, nakręcić dokument i stworzyć serię filmów dla studentów. To ostatnie okazało się najbardziej obiecujące, ale Kirk nie wiedział tego, zanim nie spróbował. Ważnym elementem małych zakładów jest to, że można je ugryźć na raz. Spróbuj sam. Zajmie ci to najwyżej kilka miesięcy. Uda się albo nie, ale tak czy siak zyskasz ważną informację, która pomoże ci zaplanować kolejne kroki.

By zmaksymalizować szanse na sukces powinieneś wdrożyć małe, konkretne eksperymenty, dzięki którym uzyskasz konkretne informacje zwrotne. Zbadaj obszary przyległe twojej ogólnej misji, szukając najwyższego prawdopodobieństwa wybitnych wyników.

Z przykładów Purple Cow i Passionate Programmer można wyciągnąć wniosek, że najlepszym sposobem reklamowania siebie jako programisty jest stworzenie nadzwyczajnego oprogramowania open-source. Kultura tej społeczności zauważa interesujące projekty i przekazuje dalej wieści na ich temat.

By projekt z misją osiągnął sukces, powinien być niezwykły na dwa różne sposoby. Po pierwsze, musi być na tyle atrakcyjny dla ludzi, którzy na niego natrafiają, by wspomnieli o nim innym. Po drugie, musi być wypuszczony na rynek w dziedzinie, w której taka forma reklamy się sprawdza.

Ogólną misją Pradis Sabeti było wykorzystanie genetyki do walki z chorobami zakaźnymi w Afryce. To piękna misja, jednak sama w sobie nie gwarantuje spełnienia w życiu. Wielu naukowców podziela tę misję, i zajmują się dobrą, podstawową nauką, jednak nie mają szczególnie atrakcyjnej kariery. Z drugiej strony, Pradis realizowała tę misję poprzez wdrożenie przykuwającego uwagę projektu: wykorzystania potężnych komputerów do znalezienia przykładów ludzi, którzy ewolucyjnie wykształcili u siebie odporność na starożytne choroby. Jeżeli chcecie dowodów na niezwykłość takiego podejścia, spójrzcie tylko na chwytliwe nagłówki wielu artykułów: „Pięć pytań do kobiety, która śledzi nasze DNA”, „Podchwytując rytm ewolucji i „Czy wciąż ewoluujemy?”. To projekt, który jest na tyle atrakcyjny, by ludzie o nim mówili. To fioletowa krowa.

Ogólną misją Kirka Frencha była popularyzacja współczesnej archeologii. Istnieje wiele niezbyt niezwykłych sposobów realizacji tej misji. Kirk postanowił jednak zapukać do drzwi ludzi i wykorzystać techniki archeologiczne, by pomóc im odkryć niezwykłość rodzinnych skarbów. Medium, które sprawiło, że jego działania stały się niezwykłe, była telewizja.

Praca w odpowiedni sposób jest lepsza niż znalezienie odpowiedniej pracy.

Poznaj swoją
następną
ulubioną
książkę.
Mądrego zawsze miło posłuchać
Jack Welch
CEO - General Electrics.
Genialny lider ogłoszony
managerem stulecia.
Czego uczą nas marki, którym ufamy?
My, zadajemy sobie to pytanie każdego dnia.
W tym miejscu chcielibyśmy dzielić się z Tobą efektami naszych poszukiwań.

Smaczki
Zapamiętujemy i reagujemy pozytywnie na małe, zaskakujące i wesołe uciechy.
Jak można stworzyć efekt zaskoczenia i drobnej przyjemności? Może to być zabawny krótki tekst, link do zabawnego filmiku lub komplement.

Może to być „psikus”, jak kupon, wirtualny upominek lub śmieszny obrazek schowany gdzieś na stronie. Nawet satysfakcja ze odkrycia połączenia lub rozwiązania zagadki umysłowej może pomóc stworzyć korzystne i niezapomniane wrażenie.
Jestem zainteresowany!
Do: studio@owocni.pl
Od:
Twoja wiadomość
Witam, nazywam się , chętnie nawiąże kontakt z Owocnymi w sprawie współpracy nad nowym projektem. Poproszę o kontakt i wstępną ofertę. Mój numer telefonu to:
[Dostosuj tę wiadomość]
  • Częste pytania
    Ważne pytania i odpowiedzi
    1A co jeśli wasz projekt po
    prostu mi się nie spodoba?
    odpowiedź
    2Jak obsługujecie małe
    i początkujące firmy?
    odpowiedź
    3Jak wygląda
    współpraca na odległość?
    odpowiedź
    4Jaką gwarancję
    jakości otrzymam?
    odpowiedź
    5Ile wynosi minimalny
    budżet projektu?
    odpowiedź
    6Jak rozpocząć współpracę?
    odpowiedź
    Zapytaj o swój projekt
  • Broszura
    Jestem zainteresowany!
    Broszura
    firmowa.
    Jest darmowa!Niezbędna na zebraniu
    lub spotkaniu biznesowym.
    Pobierz broszurę - kliknij

Opublikuj treść u siebie

Chcesz zamieścić tą treść na swoim
blogu, za darmo? Nic prostszego!

Wystarczy, że wstawisz link zwrotny.
Zobacz jak publikować nasze treści.

  • Pisz dla nas
    Pisz dla nas, ekspercie

    Szanowny ekspercie.
    Podziel się wiedzą i odbierz zapłatę.

    Za dobrą treść, płacimy dobre pieniądze.
    Sprawdź to - kliknij tutaj.

  • Wesprzyj nas
    IMarketing

    Podoba Ci się to co robimy?
    - Udziel nam wsparcia, to łatwe - sprawdź tu.

Kliknij lubię to na
Otrzymaj ofertę