Nie każ mi myśleć!

O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych.
Nie każ mi myśleć!
Autor: Steve Krug

Używaj konwencjonalnych zwrotów tak, by ludzie nie musieli myśleć nawet przez milisekundę. – Steve Krug napisał książkę, która stała się lekturą obowiązkową dla wszystkich, którzy tworzą strony internetowe.

Najpierw celuj w oczywistości. 
Jeśli to zawiedzie, drugim najlepszym wyborem powinno być to, co rozumie się samo przez siebie.

Postaraj się, żeby nie trzeba było niczego wyjaśniać.
Pamiętaj, że ludzie szybko skanują/zerkają na stronę, by szybko znaleźć to co potrzebują. Nie czytają wszystkiego.

1. Stwórz wyraźną wizualną hierarchię.
2. Wykorzystuj konwencje.
3. Strona to ściśle określony obszar.
4. Niech będzie oczywiste, w co można kliknąć.
5. Zminimalizuj zakłócenia.

Pomiń niepotrzebne słowa. Unikaj radosnego gadania i instrukcji.

Jeśli już robisz zakładki, muszą być prawdziwe: pierwszoplanowy kolor ma być związany zawartością, a niewybrane zakładki zaznaczone przez podkreślenie.

Nawigacja pomaga ukazać kontekst twojej oferty. Nawigacja jest kluczowa, ale podstrony i pod-podstrony są równie ważne. Nie ignoruj tego. Nawigacja okruszkowa może pomóc, powinna wyglądać tak: Główna > Podstrona > Pod-podstrona > Tutaj. Niech jednak okruszki chleba nie będą jedynym sposobem nawigacji, a ostatnia kategoria nie powinna dublować się jako nagłówek strony.

Informacja „tu jesteś” powinna być jasna.

Logo w każdym miejscu przekierowuje do strony głównej.

Słowo, w które kliknie użytkownik powinno być tytułem strony, na którą trafi.

KAŻDA PODSTRONA POWINNA NATYCHMIAST ODPOWIADAĆ NA TE PYTANIA (należy założyć, że ktoś właśnie się obudził i patrzy na jakąś podstronę):

- Co to za strona?
- Na jakiej jestem podstronie?
- Jaki jest główny podział sekcji na tej stronie?
- Jakie mam możliwości na tym poziomie?
- Gdzie w tym wszystkim jestem ja?
- Jak mogę wyszukiwać?

STRONA GŁÓWNA MUSI:

- określać stronę i jej misję
- odpowiadać na pytanie: gdzie zaczynam?
- pokazywać hierarchię
- mieć opcję wyszukiwania
- kusić (jak okładka magazynu, zachęcająca do obejrzenia zawartości)
- mieć aktualną zawartość
- zawierać oferty
- zawierać skróty do popularnych elementów
- zawierać informację o rejestracji / logowaniu / pokazywać, czy ktoś jest zalogowany („Witaj ponownie, Dave!”)
- mieć łatwe do znalezienia to, „czego szukam”
- ale także to, „czego nie szukam”: ekscytujące rzeczy, o których użytkownicy nie wiedzieli

JAK TO WPROWADZIĆ:

Slogan obok identyfikatora (logo) strony. 6-8 słów. Konkrety. Znaczące i jasne.
Tekst powitalny w górnej części. 1-2 zdania. Ważne słowa pogrubione.
- Przetestuj to.

WSKAZÓWKI DO TESTÓW:

Wystarczą 3-4 osoby. Zapłać im 50 dolarów za godzinę. Nagraj ruch kursora na ekranie. Poproś, by głośno myśleli. Powiedz, że nie są w stanie zrobić niczego złego.
Jeśli powiedzą coś ogólnego, zapytaj o szczegóły. Jeśli powiedzą „podoba mi się”, zapytaj, co im się podoba. Zrób to samo jeśli im się nie podoba.
Ukryj stronę, dopóki nie będą zaczynać. W momencie, gdy zobaczą stronę główną, zapytaj „Co to jest? Na co chcesz kliknąć?”

Oprzyj się pokusie dodawania rzeczy, żeby rozwiązać problemy.
To rzadko jest dobre rozwiązanie.

Poznaj swoją
następną
ulubioną
książkę.
Mądrego zawsze miło posłuchać
Ojciec Apple inc. Ikona
rewolucji w marketingu,
biznesie i designie.
Czego uczą nas marki, którym ufamy?
My, zadajemy sobie to pytanie każdego dnia.
W tym miejscu chcielibyśmy dzielić się z Tobą efektami naszych poszukiwań.

Ograniczony
wybór
Jesteśmy bardziej skłonni do dokonania wyboru, gdy mamy mniej możliwości.
Jak wiele wyborów znajduje się na każdej stronie? Czy można zmniejszyć ich liczbę?

Rozważ także kolejność punktów decyzyjnych, które napotykają ludzie – czy można uprościć ścieżkę decyzyjną, prezentując najpierw najpilniejsze wybory?
Jestem zainteresowany!
Do: studio@owocni.pl
Od:
Twoja wiadomość
Witam, nazywam się , chętnie nawiąże kontakt z Owocnymi w sprawie współpracy nad nowym projektem. Poproszę o kontakt i wstępną ofertę. Mój numer telefonu to:
[Dostosuj tę wiadomość]
  • Częste pytania
    Ważne pytania i odpowiedzi
    1A co jeśli wasz projekt po
    prostu mi się nie spodoba?
    odpowiedź
    2Jak obsługujecie małe
    i początkujące firmy?
    odpowiedź
    3Jak wygląda
    współpraca na odległość?
    odpowiedź
    4Jaką gwarancję
    jakości otrzymam?
    odpowiedź
    5Ile wynosi minimalny
    budżet projektu?
    odpowiedź
    6Jak rozpocząć współpracę?
    odpowiedź
    Zapytaj o swój projekt
  • Broszura
    Jestem zainteresowany!
    Broszura
    firmowa.
    Jest darmowa!Niezbędna na zebraniu
    lub spotkaniu biznesowym.
    Pobierz broszurę - kliknij

Opublikuj treść u siebie

Chcesz zamieścić tą treść na swoim
blogu, za darmo? Nic prostszego!

Wystarczy, że wstawisz link zwrotny.
Zobacz jak publikować nasze treści.

  • Pisz dla nas
    Pisz dla nas, ekspercie

    Szanowny ekspercie.
    Podziel się wiedzą i odbierz zapłatę.

    Za dobrą treść, płacimy dobre pieniądze.
    Sprawdź to - kliknij tutaj.

  • Wesprzyj nas
    IMarketing

    Podoba Ci się to co robimy?
    - Udziel nam wsparcia, to łatwe - sprawdź tu.

Kliknij lubię to na
Otrzymaj ofertę