Najpierw celuj w oczywistości.
Jeśli to zawiedzie, drugim najlepszym wyborem powinno być to, co rozumie się samo przez siebie.
Postaraj się, żeby nie trzeba było niczego wyjaśniać.
Pamiętaj, że ludzie szybko skanują/zerkają na stronę, by szybko znaleźć to co potrzebują. Nie czytają wszystkiego.
1. Stwórz wyraźną wizualną hierarchię.
2. Wykorzystuj konwencje.
3. Strona to ściśle określony obszar.
4. Niech będzie oczywiste, w co można kliknąć.
5. Zminimalizuj zakłócenia.
Pomiń niepotrzebne słowa. Unikaj radosnego gadania i instrukcji.
Jeśli już robisz zakładki, muszą być prawdziwe: pierwszoplanowy kolor ma być związany zawartością, a niewybrane zakładki zaznaczone przez podkreślenie.
Nawigacja pomaga ukazać kontekst twojej oferty. Nawigacja jest kluczowa, ale podstrony i pod-podstrony są równie ważne. Nie ignoruj tego. Nawigacja okruszkowa może pomóc, powinna wyglądać tak: Główna > Podstrona > Pod-podstrona > Tutaj. Niech jednak okruszki chleba nie będą jedynym sposobem nawigacji, a ostatnia kategoria nie powinna dublować się jako nagłówek strony.
Informacja „tu jesteś” powinna być jasna.
Logo w każdym miejscu przekierowuje do strony głównej.
Słowo, w które kliknie użytkownik powinno być tytułem strony, na którą trafi.
KAŻDA PODSTRONA POWINNA NATYCHMIAST ODPOWIADAĆ NA TE PYTANIA (należy założyć, że ktoś właśnie się obudził i patrzy na jakąś podstronę):
- Co to za strona?
- Na jakiej jestem podstronie?
- Jaki jest główny podział sekcji na tej stronie?
- Jakie mam możliwości na tym poziomie?
- Gdzie w tym wszystkim jestem ja?
- Jak mogę wyszukiwać?
STRONA GŁÓWNA MUSI:
- określać stronę i jej misję
- odpowiadać na pytanie: gdzie zaczynam?
- pokazywać hierarchię
- mieć opcję wyszukiwania
- kusić (jak okładka magazynu, zachęcająca do obejrzenia zawartości)
- mieć aktualną zawartość
- zawierać oferty
- zawierać skróty do popularnych elementów
- zawierać informację o rejestracji / logowaniu / pokazywać, czy ktoś jest zalogowany („Witaj ponownie, Dave!”)
- mieć łatwe do znalezienia to, „czego szukam”
- ale także to, „czego nie szukam”: ekscytujące rzeczy, o których użytkownicy nie wiedzieli
JAK TO WPROWADZIĆ:
Slogan obok identyfikatora (logo) strony. 6-8 słów. Konkrety. Znaczące i jasne.
Tekst powitalny w górnej części. 1-2 zdania. Ważne słowa pogrubione.
- Przetestuj to.
WSKAZÓWKI DO TESTÓW:
Wystarczą 3-4 osoby. Zapłać im 50 dolarów za godzinę. Nagraj ruch kursora na ekranie. Poproś, by głośno myśleli. Powiedz, że nie są w stanie zrobić niczego złego.
Jeśli powiedzą coś ogólnego, zapytaj o szczegóły. Jeśli powiedzą „podoba mi się”, zapytaj, co im się podoba. Zrób to samo jeśli im się nie podoba.
Ukryj stronę, dopóki nie będą zaczynać. W momencie, gdy zobaczą stronę główną, zapytaj „Co to jest? Na co chcesz kliknąć?”
Oprzyj się pokusie dodawania rzeczy, żeby rozwiązać problemy.
To rzadko jest dobre rozwiązanie.
1 | A co jeśli wasz projekt po prostu mi się nie spodoba? | odpowiedź |
2 | Jak obsługujecie małe i początkujące firmy? | odpowiedź |
3 | Jak wygląda współpraca na odległość? | odpowiedź |
4 | Jaką gwarancję jakości otrzymam? | odpowiedź |
5 | Ile wynosi minimalny budżet projektu? | odpowiedź |
6 | Jak rozpocząć współpracę? | odpowiedź |
Chcesz zamieścić tą treść na swoim
blogu, za darmo? Nic prostszego!
Wystarczy, że wstawisz link zwrotny.
Zobacz jak publikować nasze treści.
Szanowny ekspercie.
Podziel się wiedzą i odbierz zapłatę.
Za dobrą treść, płacimy dobre pieniądze.
Sprawdź to - kliknij tutaj.
UDZIEL WSPARCIA
Kliknij tutaj!
Zawsze cieszą nas komentarze i przykłady, które odnoszą się ściśle do komentowanych treści, bądź też zawierają dodatkowe, wzbogacające pierwotny materiał informacje. Staramy się blokować wpisy zawierające obelżywy język lub mające charakter spamu, oraz na bieżąco moderować poziom dyskusji, aby odpowiadał on standardom, które wyznaczamy.
1. Pozostawmy to miejsce wolne od reklam.
2. Dyskutujemy o ideach, bez zarzutów osobistych.
3. Nie publikujemy multimediów.