the-e-myth

The E Myth Revisited

Dlaczego większość małych biznesów nie działa i co z tym zrobić.
The E Myth Revisited
Autor: Michael E. Gerber

W założeniu brzmi bardzo prosto. Wszystko musi być systemem. Myślcie o swojej firmie, jak o prototypie franczyzy. Powinniście móc dać podręcznik komukolwiek i sprawić, by poradził sobie równie dobrze, co wy. Ponad milion sprzedanych egzemplaży? Przekonaj się sam…

Śmiertelne założenie: jeśli rozumiesz techniczne założenia biznesu, zrozumiesz biznes, który realizuje techniczne założenia. Techniczne założenia biznesu i biznes, który realizuje techniczne założenia to dwie zupełnie różne rzeczy. Technik jest zmuszony dowiedzieć się, jak sprawić, że biznes będzie działał, a nie wykonywać wszystkie działania samemu.

Każdy technik cierpiący na Napad Przedsiębiorczy doświadcza tego samego:
1. Euforia, 2. Przerażenie, 3. Wyczerpanie, 4. Rozpacz – okropne poczucie straty, straty szczególnej więzi ze swoją pracą, straty celu, straty siebie samego.


== PRZEDSIĘBIORCA, MANAGER, TECHNIK

Każdy, kto rozpoczyna biznes, jest w zasadzie trzema osobami w jednej:
Przedsiębiorca marzy,
Manager się obawia,
Technik rozmyśla.
Wszystkie te osobowości chcą być szefem, żadna z nich nie chce mieć szefa.

Przedsiębiorca żyje w przyszłości, nigdy w przeszłości, rzadko w teraźniejszości. Jest najszczęśliwszy, gdy zostawi się go samego, by mógł tworzyć wizje „tego, co by było, gdyby”.


W biznesie Przedsiębiorca jest innowatorem, wspaniałym strategiem, twórcą nowych metod.


Biorąc pod uwagę jego potrzebę zmian, Przedsiębiorca tworzy wokół siebie spory chaos, co, jak łatwo się domyśleć, jest niepokojące dla tych, którzy biorą udział w jego projektach.


Przedsiębiorca buduje dom i dokładnie w momencie, gdy jest on gotowy, planuje budowę następnego.

Manager pragnie porządku, nałogowo trzyma się statusu quo. Podczas, gdy przedsiębiorca widzi możliwości, manager widzi problemy.
Manager tworzy równiutkie uporządkowane rządki różnych rzeczy. Przedsiębiorca tworzy rzeczy, które manager układa w rządki.
Manager to ten, kto biegnie za Przedsiębiorcą, żeby posprzątać bałagan. Bez Przedsiębiorcy nie byłoby bałaganu do posprzątania.

Technik to wykonawca: „jeśli chcesz coś zrobić dobrze, zrób to sam”.
Technik jest szczęśliwy, gdy pracuje, ale tylko nad jedną rzeczą naraz. Wie, że nie potrafi wykonywać wielu rzeczy jednocześnie, więc pracuje stabilnie i jest najszczęśliwszy, gdy kontroluje przebieg pracy.

Jeśli te trzy typy są równo zbilansowane, to mamy do czynienia z niewiarygodnie kompetentną osobą.
Przedsiębiorca mógłby posuwać się do przodu do nowych obszarów zainteresowania.
Manager mógłby stabilizować podstawy do działań.
Technik wykonywałby prace techniczne.

Jeśli wszystkie trzy z tych osobowości nie będą miały możliwości, wolnej ręki i wsparcia, gdy każda z nich zacznie się rozwijać, wasz biznes będzie odzwierciedlał wasze własne skłonności.

Przedsiębiorca zajmuje się tworzeniem wizji biznesu jako czegoś nie związanego z wami, właścicielami. Zadawanie właściwych pytań na temat tego, DLACZEGO ten, a nie tamten biznes.


== NIEMOWLĘCTWO

Niestety większość firm robi to, czego chce ich właściciel, a nie to, czego potrzebuje firma.
Łatwo rozpoznać biznes w okresie niemowlęcym: właściciel i biznes to jedno i to samo.
Niemowlęctwo kończy się, gdy właściciel zdaje sobie sprawę, że biznes nie może funkcjonować w sposób, w jaki funkcjonował do tej pory, że żeby przetrwać, będzie musiał się zmienić. Na tym etapie wiele firm ponosi porażkę.

Jeśli wasza firma zależy od was, to nie posiadacie firmy – macie pracę (i pracujecie dla wariata).
Celem wchodzenia w biznes jest uwolnienie się od stanowiska, aby móc tworzyć stanowiska dla innych ludzi.

== OKRES DOJRZEWANIA

Błąd: zarządzanie przez abdykację („oficjalną rezygnację z wysokiego urzędu lub odpowiedzialności”), a nie delegację.
Proces podupadania, gdy liczba piłek w powietrzu jest zbyt wysoka nie tylko dla was, ale także dla waszych ludzi.


== DALEJ NIŻ STREFA KOMFORTU

Prawdziwe zaufanie pochodzi z wiedzy, a nie ze ślepej wiary.
By wiedzieć, musimy rozumieć.
By rozumieć, musimy mieć intymną świadomość tego, jakie są rzeczywiste warunki.
To, co ludzie wiedzą, co robią, czego chcą, czym są – i czym nie są, czego nie robią.
Biznes, który „znów staje się mały” to biznes zredukowany do poziomu osobistej niechęci do zmian ze strony właściciela – strefy komfortu właściciela (pracuje i czeka, aż stanie się coś pozytywnego).
Biznesy, które „znów stają się małe” umierają, zapadają się w sobie.
Waszym zadaniem jest przygotowanie na rozwój swojego biznesu i siebie samych.
Wyedukowanie się, tak by, w miarę, jak firma będzie się rozwijać, jej podstawy i struktura mogły unieść dodatkową wagę.
** Od was zależy dyktowanie tempa wzrostu firmy poprzez zrozumienie kluczowych procesów, które należy przeprowadzić, kluczowych celów, które należy osiągnąć, kluczowej pozycji, w którą celujemy na rynku.
Zapiszcie to jasno, żeby inni mogli to zrozumieć. (Jeśli nie potraficie, to nie posiadacie firmy.)


== DOJRZAŁOŚĆ

Dojrzałość to nie jest nieunikniony wynik pierwszych dwóch faz. To nie koniec serii procesów. Wspaniałe firmy nie kończyły jako dojrzałe firmy – zaczynały w ten sposób.
Dojrzała firma także musi przejść przez niemowlęctwo i okres dojrzewania, ale musi przejść przez nie w inny sposób. Perspektywa ma znaczenie.
Bardzo jasny obrazek tego, jak wyglądałaby firma, gdyby coś zostało zrobione. Jak by działała. Jeśli nie działacie w ten sposób od samego początku, nigdy tam nie dotrzecie. Aby stać się wspaniałą firmą, działajcie tak, jak wspaniała firma, na długo przed tym, gdy się nią staniecie.
Każdy dzień w firmie IBM poświęcano na rozwijanie biznesu, a nie robienie interesów. W IBM nie robiono interesów, ale budowano firmę.
Najlepsze biznesy są wzorowane na modelu biznesu, który działa.

Jak muszą działać firmy?
Firma to system, który ma na celu produkowanie zewnętrznych wyników – dla klienta – które skutkują zyskami.
Wyobraźcie sobie dobrze określoną przyszłość, potem wróćcie do teraźniejszości z zamiarem zmiany jej w taki sposób, by pasowała do wizji.

Przeprowadźcie ankietę na świecie i zapytajcie „Gdzie są możliwości?”.
Znajdźcie je, potem wróćcie do deski kreślarskiej i skonstruujcie rozwiązanie na frustracje, które znajdują się w grupie klientów.
Działajcie tak, jak klient chce, żebyście działali, a nie tak jak tego chce Przedsiębiorca.
„Jak moja firma będzie wyglądać w oczach klienta?” „Jak moja firma będzie wyróżniać się wśród innych?”
W klientach trwa niekończąca się parada zmieniających się pragnień, które chcą być zaspokojone. Dowiedzcie się, jakie są te pragnienia i jakie będą w przyszłości.


== REWOLUCJA GOTOWCYH ROZWIĄZAŃ / PROTOTYP FRANCZYZY

Biznesy zależne od systemu, a nie biznesy zależne od ludzi.
Uczciwość: robienie tego, co mówimy, że zrobimy, a gdy nie potrafimy tego zrobić: uczenie się, jak tego dokonać.

Prototyp franczyzy to coś, w czym wszystkie założenia są poddawane testom, by można było sprawdzić, jak się sprawdzą, zanim zostaną wdrożone do biznesu.
System napędza biznes. Ludzie napędzają system.
System to nie coś, co wnosimy do firmy. To coś, co wykształcamy w procesie jej budowania.
Przedsiębiorca: prototyp franczyzy to medium, za pomocą którego wizja przybiera formę w prawdziwym świecie.
Manager: prototyp franczyzy zapewnia porządek, przewidywalność, system.
Technik: prototyp franczyzy to coś, dzięki czemu może robić rzeczy, które kocha: prace techniczne.


== PRACA NAD FIRMĄ, A NIE W NIEJ

Wasza firma nie jest waszym życiem.
Wasza firma to coś niezwiązanego z wami, z waszymi zasadami i celami. Organizm, który będzie żył lub umrze, w zależności od tego, jak będzie wykonywał swoją jedyną funkcję: odnajdowanie i zatrzymywanie klientów.
Głównym celem firmy jest służenie waszemu życiu (a nie na odwrót).
Stwórzcie idealny prototyp dla kolejnych 5 000 takich samych biznesów. Dokładnie takich samych, a nie tylko podobnych.
Model franczyzy:
1. Konsekwentnie zapewnia wartość klientom, pracownikom itp. – przewyższa ich oczekiwania.
2. Jest obsługiwany przez ludzi z jak najmniejszymi umiejętnościami.
3. Jest miejscem nieskazitelnego porządku.
4. Wszystkie prace są dokumentowane w podręcznikach operacyjnych.
5. Dostarcza klientom tak samo przewidywalne usługi.
6. Wykorzystuje takie same kolory, ubiór, placówki.

Najniższy możliwy poziom umiejętności niezbędny do pełnienia zadanej funkcji. Oczywiście w firmie prawniczej potrzebni są prawnicy, w medycznej – lekarze. Jednak nie musicie zatrudniać genialnych prawników czy lekarzy.
Stwórzcie najlepszy system, dzięki któremu dobrzy prawnicy i dobrzy lekarze mogą stać się lepsi i osiągnąć doskonałe rezultaty.

W jaki sposób mogę systematycznie, a nie osobiście dawać klientowi pożądane wyniki?
W jaki sposób mogę stworzyć biznes, w którym wyniki będą zależne od systemu, a nie od ludzi czy ekspertów?
W jaki sposób mogę stworzyć system ekspercki, a nie zatrudniać ekspertów?

Wspaniałe biznesy nie są tworzone przez niezwykłych ludzi, lecz przez zwykłych ludzi robiących niezwykłe rzeczy.

Wykształćcie te narzędzia i nauczcie ludzi, jak z nich korzystać.
Zadaniem ludzi jest korzystanie z wykształconych przez was narzędzi i rekomendowanie ulepszeń na podstawie własnych doświadczeń.

NIE: Typowy właściciel małego biznesu woli wysoce wykwalifikowanych ludzi, ponieważ wierzy, że ułatwiają mu pracę – po prostu może im powierzyć zadania.
Niestety wtedy firma staje się wtedy zależna od zachcianek i nastrojów swoich pracowników.
Jeśli są w nastroju, robota zostaje wykonana. Jeśli nie, to nie.
W tym rodzaju biznesu „Jak zmotywować moich ludzi?” zmienia się w: „Jak utrzymać ich w dobrym nastroju?”.
Dosłownie niemożliwe jest uzyskiwanie konsekwentnych wyników w biznesie, który zależy od niezwykłych ludzi.
Gdy celowo tworzycie biznes wokół umiejętności zwykłych ludzi, będziecie zmuszeni do zadawania trudnych pytań na temat tego, jak uzyskać wyniki bez niezwykłych ludzi.
Będziecie zmuszeni wymyślić system, który wspiera zwykłych ludzi do tego stopnia, że są w stanie osiągać niezwykłe wyniki bez niezwykłych ludzi.
Będziecie zmuszeni, by wynaleźć innowacyjny system rozwiązań na ludzkie problemy, które nękają biznes.
Będziecie zmuszeni, by stworzyć firmę, która będzie działać.

Dokumentacja mówi: „Tak to tutaj robimy”.
Bez dokumentacji, cała rutynowa praca zamienia się w wyjątki.
Nadaje pracy cel, określa kroki, które należy podjąć w trakcie wykonywania tej pracy i podsumowuje standardy związane zarówno z procesem, jak i z rezultatem.

Historia BARBERA: Ciągle i arbitralnie zmieniał moje doświadczenie. To on kontrolował moje doświadczenie, nie ja. Prowadzenie biznesu dla niego, nie dla mnie. Pozbawił mnie możliwości podjęcia decyzji, by wesprzeć jego biznes z moich własnych powodów. Nie miało znaczenia to, czego ja chciałem.
To, co robicie w swoim modelu nie jest tak ważne, jak robienie tego, co robicie, za każdym razem w ten sam sposób.

* Jak mogę sprawić, by mój biznes działał beze mnie?
* Jak mogę sprawić, by moi ludzie działali bez mojej ingerencji?
* Jak usystematyzować mój biznes, by mógł zostać skopiowany tysiące razy?
* W jaki sposób mogę posiadać moją firmę i być od niej niezależny?
* Jak mogę spędzać czas na wykonywaniu pracy, którą kocham, a nie pracy, którą muszę wykonać?


== PROCES ROZWOJU BIZNESU

Ludzie ciągle pytają „Jak to zrobić najlepiej?” – wiedząc, że nigdy nie uda nam się odkryć najlepszego sposobu, jednak pytając możemy odkryć lepszy sposób.
Innowacja to umiejętność wynajdywania „najlepszego sposobu”. Generuje wysoki poziom energii w każdej firmie.

Kwantyfikacja: liczby związane z wpływem, jaki wywiera innowacja.
Kwantyfikujcie WSZYSTKO związane z tym, jak robicie interesy.
W końcu wraz ze swoimi ludźmi będziecie myśleć w formie liczb o całym biznesie.
Czytajcie kartę zdrowia biznesu w zapisaną formie ciągu liczb.
Musicie wiedzieć, które liczby są kluczowe, a które nie.
Musicie znać liczby związane ze swoim biznesem tak dobrze, jak lekarz zna poziom ciśnienia krwi i tętno.
Bez liczb nie wiecie, gdzie jesteście, ani dokąd zmierzacie.
Z liczbami wasz biznes nabierze zupełnie nowego znaczenia.

Instrumentacja to eliminacja oceny lub wyboru na poziomie operacyjnym biznesu.
Bez instrumentacji ani wy, ani wasi klienci nie mogliby niczego planować, ani niczego oczekiwać.
Jeśli za każdym razem wszystko robicie inaczej, jeśli każdy działa według swojej oceny, tworzycie chaos, a nie porządek.
Jeśli nie dokonaliście instrumentacji, to nie posiadacie biznesu.
Jeśli go nie posiadacie, nie możecie na nim polegać.
Dopóki waszego unikatowego sposobu robienia interesów nie można skopiować w każdym przypadku – nie posiadacie go.
Dopóki klient nie otrzyma wszystkiego, czego chce, za każdym razem, pójdzie gdzieś indziej, by to otrzymać.
Rozwój biznesu nie jest statyczny – to nie coś co się robi, a potem ma to z głowy – to coś, co robi się cały czas.

Innowacja, kwantyfikacja i instrumentacja to kręgosłup biznesu – Procesu Rozwoju Biznesu.

== PROGRAM ROZWOJU BIZNESU

Wasz/a…
1. Główny cel
2. Cel strategiczny
3. Strategia organizacyjna
4. Strategia zarządzania
5. Strategia dotycząca pracowników
6. Strategia marketingowa
7. Strategia dotycząca systemu

== GŁÓWNY CEL:
Co cenię sobie najbardziej?
Jakiego życia chcę?
Jak chcę, żeby wyglądało moje życie, jak chcę się czuć?
Jak chciałbym, żeby wyglądał mój zwykły dzień?
Co chciałbym być w stanie powiedzieć, że wiem w moim życiu, na temat mojego życia?
Kim chciałbym być?
Jaki chciałbym być w stosunku do innych ludzi: rodziny, przyjaciół, wspólników, klientów, pracowników?
Co chciałbym, żeby ludzie o mnie myśleli?
Za 2 lata? 10? 20? Pod koniec życia?
Czego konkretnie chciałbym się dowiedzieć w swoim życiu: w wymiarze duchowym, fizycznym, finansowym, technicznym, intelektualnym, na temat związków?

Zacznijcie żyć tak, jakby to było ważne. Traktujcie życie poważnie. Twórzcie je celowo.

== CEL STRATEGICZNY:

Wasz cel strategiczny to bardzo dokładne określenie tego, co wasz biznes musi w końcu dla was robić, by osiągnąć główny cel.

Pierwszym standardem są przychody brutto. Jak duża będzie wasza firma, gdy będzie wreszcie gotowa?
Powinniście znać swoje zyski brutto, zyski przed opodatkowaniem i po opodatkowaniu.
Nie możecie wiedzieć tego wszystkiego, ale jakiekolwiek standardy są lepsze niż żadne.
Czy biznes, który mam na myśli łagodzi frustracje, których doświadcza wystarczająco duża grupa klientów, by był warty mojego zachodu?
Najważniejszy model demograficzny: najbardziej prawdopodobny klient.

== STRATEGIA ORGANIZACYJNA:

Rozwój organizacji przedstawiony w Schemacie Organizacyjnym może mieć większy wpływ na małe firmy niż jakikolwiek inny krok podejmowany w rozwoju biznesu.
Większość firm organizuje się wokół osobowości, a nie wokół funkcji (a wynikiem tego jest chaos).
Stwórzcie schemat stanowisk: dyrektor zarządzający [ang. Chief Operating Officer], wiceprezes ds. marketingu, wiceprezes ds. operacji, wiceprezes ds. finansów, manager ds. sprzedaży, manager ds. reklamy i badań rynku, manager ds. produkcji, manager ds. usług, manager ds. placówek, manager ds. należności, manager ds. płatności (jasne drzewko określające to, kto komu składa raporty).
Umowa dotycząca stanowiska: podsumowanie wyników, które powinny zostać osiągnięte na każdym stanowisku w firmie, praca, za którą jest odpowiedzialny pracownik na danym stanowisku, lista standardów, według których będą oceniane wyniki. Podpiszcie się na niej. To nie opis zadań na danym stanowisku, to umowa pomiędzy firmą i pracownikiem, podsumowanie zasad gry. Zapewnia każdemu poczucie przywiązania i odpowiedzialności.

Patrzcie na każde stanowisko jak na osobny prototyp franczyzy.
Gdy ktoś ma pracować na danym stanowisku, ma pracować NAD danym stanowiskiem, wdrażając proces rozwoju biznesu, innowację, kwantyfikację, instrumentalizację.

Nie zatrudniajcie kogoś z doświadczeniem. Nie wspaniałego technika. Nowicjusza, początkującego, czeladnika. Kogoś, kto chce nauczyć się, jak coś robić dobrze. Chętnego, by dowiedzieć się rzeczy, na których odkrywanie wykorzystaliście wiele czasu i energii. Kogoś, kto jest otwarty na możliwości poznania umiejętności, których jeszcze w sobie nie rozwinął, umiejętności, których chce się nauczyć.

Jeśli nie przestrzegacie zasad, nie szanujecie ich, nie wychwalacie, to dlaczego mielibyście oczekiwać, że ktoś inny potraktuje grę poważnie?


== STRATEGIA ZARZĄDZANIA:

Możecie myśleć, że wasz plan zależy od wysoce wykwalifikowanych ludzi. Wcale tak nie jest. Nie potrzebujecie takich ludzi. Nie możecie sobie na nich pozwolić. To będzie waszą zgubą.
Potrzebujecie natomiast systemu zarządzania.
System stanie się waszą strategią zarządzania i będzie doprowadzał do pożądanych rezultatów.
System stanie się waszym rozwiązaniem na problemy nieprzewidywalnych ludzi, instrumentalizując proces, w trakcie którego podejmowane są decyzję, jednocześnie eliminując, gdy tylko to możliwe, potrzebę podejmowania takich decyzji.

System zarządzania to system zaprojektowany dla waszego prototypu, by wywołać marketingowy rezultat.
Im bardziej zautomatyzowany będzie system, tym skuteczniejszy będzie wasz prototyp franczyzy.
Rozwój zarządzania – proces, w którym tworzycie swój system zarządzania i uczycie przyszłych managerów, jak z niego korzystać; nie jest narzędziem zarządzania, ale narzędziem marketingowym. Jego celem nie jest tworzenie wydajnego prototypu, ale prototypu skutecznego: takiego, który odnajduje i zatrzymuje klientów, osiąga lepsze zyski niż jakikolwiek inny.
(TUTAJ NASTĘPUJE HISTORIA HOTELU)


== STRATEGIA DOTYCZĄCA PRACOWNIKÓW:

Jak sprawić, by moi ludzie robili to, czego chcę?”
Nie możecie zmusić ludzi do robienia czegokolwiek.
Jeśli chcecie, by coś zostało zrobione, stwórzcie środowisko, w którym „robienie czegoś” jest ważniejsze niż nie robienie. W którym „robienie czegoś” staje się sposobem na życie.
Wykonywana przez nas praca jest odbiciem tego, kim jesteśmy. Jeśli jesteśmy w niej niechlujni, to jest tak dlatego, że wewnątrz samych siebie jesteśmy niechlujni. Jeśli się do niej spóźniamy, to znaczy, że wewnątrz samych siebie jesteśmy spóźnialscy. Jeśli jesteśmy nią znudzeni, to znaczy znudzeni w środku.
Najmniej znacząca praca może być dziełem sztuki, gdy wykonywana jest przez artystę.
Praca tutaj nie jest więc na zewnątrz, ale wewnątrz nas.
Upewnijcie się, że pracownicy rozumieją ideę stojącą za pracą, którą proszeni są wykonać. Idea ważniejsza od samej pracy.
Każdy, kto tu pracuje, powinien w swojej pracy dążyć do doskonałości, którą może osiągnąć w zadaniu, za które odpowiada. Jeśli ktoś nie potrafi tego zrobić, powinien działać tak, jakby potrafił. Jeśli ktoś nie chce działać, musi odejść.
Biznes jest jak sala do trenowania sztuk walki – dojo – miejsce, do którego udajemy się, by ćwiczyć bycie jak najlepszym.
Gra, w której zasady symbolizują to, jakie pojęcie o świecie macie wy, właściciele.
Stopień, do którego ludzie kupują waszą grę, nie zależy od nich, ale od tego, jak im tę grę przedstawicie – na początku znajomości – a nie po jej rozpoczęciu.
Wasza strategia dotycząca ludzi to sposób komunikowania waszej idei.

1. Nigdy nie próbujcie robić gry z tego, co chcecie, by robili wasi ludzie. Gra musi przyjść jako pierwsza, a to, co robią wasi ludzie, jako drugie. (?)
2. Nigdy nie twórzcie gry, w którą sami nie chcecie grać.
3. Upewnijcie się, że istnieje możliwość wygrania gry bez jej kończenia (nigdy faktycznie jej nie kończcie, ale od czasu do czasu uznajcie zwycięzców).
4. Od czasu do czasu zmieniajcie grę: taktykę, nie strategię. (Każda gra może stać się nudna, bez względu na to, jak jest niezwykła. Spróbujcie przewidzieć koniec, zanim zrobi to ktokolwiek inny, i zmieńcie ją.)
5. Przez cały czas przypominajcie ludziom o grze. Raz w tygodniu zorganizujcie zebranie dotyczące gry. Raz dziennie stwórzcie jakiś problem dotyczący wyjątku od tego, jak do tej pory grano w grę i upewnijcie się, że wszyscy o tym wiedzą.
6. Gra musi mieć sens.
7. Od czasu do czasu gra musi być zabawna (nie przez cały czas).
8. Jeśli nie potraficie wymyśleć dobrej gry, ukradnijcie ją.

Proces zatrudniania to pierwsze i najważniejsze medium komunikacji idei Szefa.
ZATRUDNIANIE:
1. Wyreżyserowana prezentacja przekazująca ideę Szefa na spotkaniu grupy wszystkich aplikujących naraz. Opisuje ideę, historię, doświadczenia związane z wdrożeniem idei z sukcesem, cechami wymaganymi u kandydata, który ma osiągnąć sukces na danym stanowisku.
2. Indywidualne spotkania z każdym aplikującym w celu omówienia reakcji i uczuć dotyczących idei, a także ich doświadczenia i wykształcenia. Zapytajcie, dlaczego uważają, że wspaniale nadają się do wdrażania idei.
3. Telefonicznie powiadomcie kandydatów, którym się udało.
4. Powiadomcie kandydatów, którym się nie udało, dziękując im za zainteresowanie.
5. Pierwszy dzień szkolenia:
- przypomnienie idei szefa,
- podsumowanie systemu,
- wycieczka po budynkach, zwrócenie uwagi na pracujących ludzi, pracujące systemy, prezentacja tego, jak systemy polegają na ludziach, a ludzie na systemach,
- wyczerpujące odpowiedzi na pytania pracowników,
- wydawanie instrukcji operacyjnych,
- przegląd instrukcji operacyjnych,
- wypełnianie dokumentów dotyczących zatrudnienia.

Nie zatrudniajcie doświadczonych managerów, ponieważ będą zarządzać według standardów, których nauczyli się gdzieś indziej.
Musicie wziąć pełną odpowiedzialność za to, co się dzieje w waszej firmie. Musicie kierować firmę w kierunku, w którym chcecie, żeby zmierzała.
Musicie ustalić standardy.
System zarządzania: od wszystkich managerów i przyszłych managerów oczekuje się osiągania wyników.
Do spełnienia tych standardów w zarządzaniu niepotrzebni są profesjonalni managerowie, tylko ludzie, którzy chcą się dowiedzieć, jak to zrobić. Ludzie, którzy, tak jak wy, osobiście poświęcają się, żeby spełnić te standardy.

Potrzebujecie ludzi, którzy chcą grać w waszą grę. Nie ludzi, którzy uważają, że mają lepszą.

Hierarchia systemów: („to” jest określonym celem waszego biznesu.)
1: Jak to tutaj robimy.
2: Jak rekrutujemy, zatrudniamy i szkolimy ludzi, by to tutaj robili.
3: Jak tym tutaj zarządzamy.
4: Jak to tutaj zmieniamy.


== STRATEGIA MARKETINGOWA:

Jeśli chodzi o marketing, to, co robicie, jest nieważne. Znaczenie ma to, czego chcą wasi klienci.
To, czego chcą wasi klienci, to prawdopodobnie nie to samo, co wydaje im się, że chcą.
Złóżcie klientom taką obietnicę, jaką chcą usłyszeć, a następnie spełnijcie ją lepiej niż ktokolwiek w okolicy.
Dyrektor zarządzający wszystkim kieruje. Łączy każdą część procesu biznesowego. Dyrektor zarządzający czuwa nad integralnością całości.


== STRATEGIA DOTYCZĄCA SYSTEMU:

System to zestaw rzeczy, działań, pomysłów i informacji, które wzajemnie na siebie oddziałują i dzięki temu zmieniają inne systemy. (?)

Informacje to spoiwo, które łączy waszą strategię systemową. Mówi wam, kiedy, i dlaczego potrzebujecie zmiany.

 

Poznaj swoją
następną
ulubioną
książkę.
Mądrego zawsze miło posłuchać
Guru reklamy i sprzedaży.
Twórca międzynarodowej
potęgi Leo Burnett, Inc.
Czego uczą nas marki, którym ufamy?
My, zadajemy sobie to pytanie każdego dnia.
W tym miejscu chcielibyśmy dzielić się z Tobą efektami naszych poszukiwań.

Obdarowywanie
Odczuwamy potrzebę odwzajemnienia się, gdy otrzymujemy upominek.
Czy możemy sobie na niego pozwolić? Może to być darmowe konto, albo uaktualnienie. Może darmowy raport. A może karta upominkowa?

Niech to będzie coś niespodziewanego. Jeśli inne podobne usługi rozdają tę samą rzecz, przestaje ona być upominkiem – jest oczekiwana.
Jestem zainteresowany!
Do: studio@owocni.pl
Od:
Twoja wiadomość
Witam, nazywam się , chętnie nawiąże kontakt z Owocnymi w sprawie współpracy nad nowym projektem. Poproszę o kontakt i wstępną ofertę. Mój numer telefonu to:
[Dostosuj tę wiadomość]
  • Częste pytania
    Ważne pytania i odpowiedzi
    1A co jeśli wasz projekt po
    prostu mi się nie spodoba?
    odpowiedź
    2Jak obsługujecie małe
    i początkujące firmy?
    odpowiedź
    3Jak wygląda
    współpraca na odległość?
    odpowiedź
    4Jaką gwarancję
    jakości otrzymam?
    odpowiedź
    5Ile wynosi minimalny
    budżet projektu?
    odpowiedź
    6Jak rozpocząć współpracę?
    odpowiedź
    Zapytaj o swój projekt
  • Broszura
    Jestem zainteresowany!
    Broszura
    firmowa.
    Jest darmowa!Niezbędna na zebraniu
    lub spotkaniu biznesowym.
    Pobierz broszurę - kliknij

Opublikuj treść u siebie

Chcesz zamieścić tą treść na swoim
blogu, za darmo? Nic prostszego!

Wystarczy, że wstawisz link zwrotny.
Zobacz jak publikować nasze treści.

  • Pisz dla nas
    Pisz dla nas, ekspercie

    Szanowny ekspercie.
    Podziel się wiedzą i odbierz zapłatę.

    Za dobrą treść, płacimy dobre pieniądze.
    Sprawdź to - kliknij tutaj.

  • Wesprzyj nas
    IMarketing

    Podoba Ci się to co robimy?
    - Udziel nam wsparcia, to łatwe - sprawdź tu.

Kliknij lubię to na
Otrzymaj ofertę