60 tłustych lat Mc Donald’s w odbiciu 3 legendarnych koncepcji graficznych.

Jak zmieniały się opakowania hamburgera, klaun Roland i najsłynniejsze żółte M

Co znajdziesz w artykule

    Od lat 40-tych XX wieku Mc Donald’s buduje swoją potęgę. Menu, koncepcja restauracji oraz logo zmieniało się na przestrzeni lat kilkakrotnie, by osiągnąć jakość jaką znamy obecnie. Kiedyś mówiło się o pokoleniu Big Maca, dziś możemy być pewni, że Mc Donald’s to najbardziej rozpoznawalna restauracja na świecie, którą uwielbiają zarówno dzieci i dorośli. Zapraszamy na wycieczkę po firmie Dicka i Mac Donald’sa od kuchni – gwarantujemy, że będzie naprawdę gorąco!

    Historia fast-food’u, który podbił świat tempem i smakiem!

    Kamień węgielny McDonald’s został położony w 1940 roku przez Dicka i Maca Donald’sa. Pierwszy lokal powstał w San Bernardino w Californii i był restauracją typu Bar-B-Q. W 1948 roku zamknięto lokal na parę miesięcy, by zmienić jego charakter. Ostatecznie zrobiono z niego samoobsługową restaurację, a w menu zostawiono następujące pozycje: hamburger, cheeseburger, mleko, kawa, frytki oraz ciasto. Tak prezentowała się potęga na samym początku istnienia.

    W roku 1955 utworzono McDonalds’a w Illinois, gdzie utarg pierwszego dnia wynosił 366$. Do 1966 roku na terenie USA powstanie aż 700 lokali McDonald’s. W 1969 zmieniono logo McDonald’s , w którym to litera “M” miała kolor złoty. 1975 rok stał się świadkiem smakowej rewolucji giganta, kiedy to wprowadzono do światowego menu śniadania i kanapkę o nazwie Egg McMuffin. 15 maja 1987 do światowego menu dodano świeże sałaty, które do dziś są chętnie spożywane przez gości restauracji.

    Czy wiesz że...
    30.000 klientów
    w ciągu jednego dnia

    przewinęło się przez pierwszą restaurację w Rosji otwartą w Moskwie na Placu Puszkina w 1990 roku.

    Witamy w Polsce, krainie zdrowej żywności.

    W 1992 otwarto pierwszego McDonald’sa w Polsce - w Warszawie bito wówczas rekordy sprzedaży! I pomyśleć, że dziś logo McDonald’s jest widoczne na co drugim rogu ulic większych miast!

    Mc-Donalds-1

    W 2006 z kolei zaprezentowano pierwsze “Snack Wraps” w USA, które rozpoczęły erę tortilli w lokalach na całym świecie. W 2008 nastąpił globalny redesign, który zmienił oblicze opakowań i materiałów reklamowych fast-food’owego giganta. W 2011 McDonald’s działał już w 119 krajach świata, wieńcząc swoje dzieło otwarciem restauracji w Bośni i Hercegowinie oraz Trynidad & Tobago. Tak właśnie budowała się potęga restauracji, którą kochają dziś dorośli i dzieci z całego świata.

    Logo - Symbol potęgi zamkniętej w bułeczce.

    Ewolucja logo była równie dynamiczna, co sama historia legendarnego fast-food’u. W 1953 roku dodano łuki, które umiejscowiono po obu stronach tak, że razem łączyły się w literę M. Ten eksperyment z logo został przeprowadzony przez jednego z założycieli - Dicka w Phoenix.

    Mc-Donalds-2

    Ostatecznie zainspirowany odkryciem założyciela Jim Shindler, zaprojektował pełny logotyp w 1962 roku. To jeden z niewielu przypadków, kiedy logo powstało na bazie architektury budynków, w którym wykorzystywano łuki. W 1968 dodano napis McDonald’s do wnętrza logo.

    Mc-Donalds-3

    Filozofia kolorów także została skrzętnie przemyślana. Kolor czerwony jawi się jako agresywny, lecz wedle niektórych badań wywołuje głód. Kolor żółty jest synonimem słońca, szczęścia i wszystkiego, co pozytywne.

    Mc-Donalds-4

    Taka kolorystyka przemawia zawsze do dzieci, ale dorośli też odbierają ją pozytywnie.

    Ronald - Najsławniejszy clown świata.

    Oprócz logo z marką od lat związany jest Ronald McDonald - clown, który stał się maskotką i ulubieńcem dzieci. Znajduje się on przy każdym placu zabaw oraz na opakowaniach zestawów Happy Meal, by przyciągać dzieci i działać na ich wyobraźnię.

    Mc-Donalds-8

    Mc-Donalds-9

    Poprzednikami słynnej maskotki byli: Speede i Bozo, którzy zabawiali dzieci w latach 40-tych i 50-tych. Od 1966 nad wizerunkiem Ronalda ciągle pracowano, aż w 1998 agencja obsługująca markę - Leo Burnett zatrudniła stylistę, by poprawił wizerunek najsłynniejszego na świecie clowna.

    Opakowania - design godny zawartości.

    Mc-Donalds-5

    Czym wyróżniają się nowe opakowania kanapek McDonald’s? Na nowych opakowaniach kanapek tj. Mc Royal czy Big Mac mamy tabelkę z wartościami odżywczymi. Konsument dzięki temu jest świadomy, ile w danej kanapce znajduje się kalorii.

    Mc-Donalds-6

    Na opakowaniach wyeksponowano ładne zdjęcia składników, które pokazują wysoką jakość i świeżość. Atrakcyjne obrazy dopełniają opisy receptury i składników, które uświadamiają konsumenta co tak naprawdę spożywa.

    Na opakowaniach wyeksponowano ładne zdjęcia składników, które pokazują wysoką jakość i świeżość. Atrakcyjne obrazy dopełniają opisy receptury i składników, które uświadamiają konsumenta co tak naprawdę spożywa.

    Mc-Donalds-7

    Na górę
    Projektujemy
    kreacje graficzne które przyciągają klientów jak magnes
    Kliknij i sprawdź jak
    Potrzeba pewności
    Pragniemy mieć pewność i jesteśmy bardziej skłonni podjąć działanie, jeśli dostępne są konkretne informacje.
    Wieloznaczność może wywołać reakcję na zagrożenie, która skutkuje niepokojem.

    Wykorzystana w małych dawkach – takich jak interesujące wyzwanie – łagodna niepewność może zwracać uwagę (szczególnie wtedy, gdy ludzie wykształcili u siebie nawyki). Jednak wieloznaczność może również prowadzić do bezczynności: ludzie rzadziej działają w oparciu o niejasne informacje. Jakie informacje podajesz, by pomóc ludziom podjąć decyzję? Czy celowo tworzysz wrażenie pewności lub niepewności?

    Mądrego miło posłuchać

    Szanowny ekspercie.
    Podziel się wiedzą i odbierz zapłatę.

    Sprawdź to - kliknij tutaj.

    Lubisz nasze treści i to co robimy?
    Możesz publikować je u siebie, sprawdź
    także jak jeszcze możesz nas wesprzeć.

    Guru reklamy i sprzedaży.
    Twórca międzynarodowej
    potęgi Leo Burnett, Inc.
    Otrzymaj ofertę