show menu
+ Menu

Jakie są zasady projektowania graficznego reklam?

Od: Agnieszka - Szczecin
Chcę zawiesić parę plakatów na targach ekologicznych, samego stoiska raczej nie będzie. Chcę sprzedawać eko-ubrania, dość oryginalny produkt. Ale zupełnie nie znam się na regułach i zasadach projektowania reklam.
Odpowiedz na pytanie
Powiadom o nowej odpowiedzi



avatar

Odpowiedź eksperta

Od: Mariusz Słowik
+1
osoba uznała odpowiedź
za pomocną

Jeśli będzie można coś powiedzieć tylko raz, trzeba powiedzieć to wyraźnie, i dokładnie przedstawić klientowi ścieżkę, jaką chcielibyśmy, by poszedł. Całość zakończona tym co amerykanie nazywają "call to action" – wezwanie do działania.

Taki plakat powinien więc zawierać: przyciągającą uwagę fotografię (produkt może, ale nie musi tam występować), ilustrację produktu (jeśli jej nie ma na zdjęciu) oraz bardzo czytelny, informujący nagłówek. Dla wielu osób pozostanie on jednym tekstem, jaki przeczytają.

Na drugim miejscu czytelności powinna być informacja dla zaciekawionych klientów - adres www, telefon, opis procesu zamówienia; produkt powinien wyglądać na dostępny od jednego «kiwnięcia palcem». Uzupełnieniem tego przekazu są konkrety – wyczerpująca informacja o produkcie, firmie, ciekawostki itp. Mogą być już mniejsze - to treść dla tych, którzy podeszli do plakatu i mają czas na jego przejrzenie.

Oczywiście, składnika takiego jak kreatywność i handlowa skuteczność nie sposób opisać w prostej instrukcji. Tę powyższą można jednak przyjąć za mapę, która nie pozwoli nam zabłądzić (choć może doprowadzić do rozmaitych rezultatów).

Agnieszko, na twoim miejscu sprawdziłbym także nasze publikacje na temat zasad projektowania i kolorów w reklamie. Mam nadzieję że wiedza okaże się pomocna.

Podobne tematy
Podobne pytania
Kategorie
Na górę
Która społeczność wydaje Ci się lepsza?
Zagłosuj, klikając jedną z poniższych opcji.

Pytania&Odpowiedzi
Przydatne reguły

Jak zgłaszać pytanie?
Każdego tygodnia wybierzemy kilka pytań, do których przygotujemy odpowiedzi. Zgłaszając pytanie, pamiętaj o umieszczeniu aktualnego adresu mail oraz numeru telefonu. Jeśli nie życzyłbyś sobie ich ujawniania, prosimy o odpowiednią adnotację (i podanie pseudonimu).

Staramy się, by nasze odpowiedzi mogły występować jako wyczerpujące i wiarygodne źródło informacji, oraz by nie trzeba było czekać na nie zbyt długo. Oto kilka wskazówek, jak dobrze przygotować pytanie:
  • pisz precyzyjnie i jasno. Trudno jest przygotować przydatną odpowiedź na niekonkretne pytanie.
  • zachowaj kulturę i takt. Nie zadawaj pytań, które mogą być uznane za obraźliwe.

Jak tworzyć odpowiedzi?
Twoja odpowiedź powinna być pomocna i godna zaufania.
  • skupiaj się na tym, na czym się znasz. Odpowiadaj na pytania związane z Twoją specjalnością.
  • szukaj dodatkowych źródeł, by powiększyć wartość odpowiedzi, ale nie prezentuj cudzych ustaleń jako własnych. Cytuj źródła.
  • nie atakuj społeczności poprzez publikacje mogące naruszyć czyjeś uczucia bądź łamiące prawo.

Jak wybieramy najlepsze odpowiedzi?
Zadane pytanie pozostaje «otwarte» przez pięć dni, zanim otrzyma odpowiedź. Przez ten czas zadający pytanie może spośród udzielonych wskazać «Najlepszą Odpowiedź», bądź «Brak Najlepszej Odpowiedzi» w przypadku, gdy nie znajdzie poszukiwanej informacji.

Wówczas, jako «Najlepsza» automatycznie wyróżniana jest odpowiedź, która otrzyma najwięcej pozytywnych głosów.

Jeżeli żadna odpowiedź nie otrzyma pozytywnej oceny, albo odpowiedzi w ogóle się nie pojawią, pytaniu automatycznie przypisywana jest opcja «Brak Najlepszej Odpowiedzi».

Czym są pytania bezpośrednie?
Możesz zadać pytanie nie tylko nam, ale i innemu członkowi forum. Wystarczy, że klikniesz na odpowiednią ikonkę na profilu danego autora. Odpowiedź otrzymasz na swoje konto; zarówno ona, jak i pytanie nie będą widoczne dla osób postronnych. Tak działają pytania bezpośrednie.
Utrapienia z marketingiem?
Zadaj pytanie
Tu możesz liczyć na darmową
odpowiedź od ekspertów
Przemawianie
do zmysłów
Lepiej pamiętamy i jesteśmy bardziej zaangażowani w rzeczy, które przemawiają do wielu zmysłów.
Czy możesz przemówić do większej ilości zmysłów niż tylko wzrok czy dotyk?

Poszukaj możliwości dodania obrazów, dźwięku – może nawet sugestii zamachów czy smaków w tekście lub obrazach. Dźwięk jest oczywistym wyborem w przypadku filmów czy stron muzycznych, znajdź jednak subtelny sposób, by te same elementy występowały po najechaniu na daną pozycję, kliknięciu, wylogowaniu się i innych zwykłych czynnościach.
Kliknij lubię to na
Pytanie.
Pomóż nam znaleźć właściwą odpowiedź na poniższe pytanie.
Twoja odpowiedź:

Imię (nick):
Adres eMail:
Źródła:
Chcesz załączyć obrazek do odpowiedzi? - Kliknij tutaj.
Twoje pytanie.

edytuj
Opisz kontekst pytania:
Imię (nick):
Adres eMail:
x
Będziemy Ci bardzo wdzięczni za
sugestie lub informację o napotkanym
błędzie. Każdego dnia wkładamy wiele
pracy, aby te strony były lepsze.

Pozwól nam Tobie podziękować:
no-spam